اینترنت 5G چیست؟

با پیشرفت انتظارات کاربران اینترنت، دنیای تکنولوژی هم پیشرفت کرده و این روزها سرعت اینترنت یکی از دغدغه اصلی آن‎هاست. از این رو شرکت‌های ارائه دهنده گجت‌های مبتنی بر اینترنت مانند موبایل، ساعت‌های هوشمند و … بیش از پیش به دنبال این موضوع هستند. شاید شما هم این روزها شایعاتی راجب به اینترنت 5G شنیده باشید.

 

در حال حاصر اینترنتی که از آن استفاده می‌کنیم  سرعتی معادل 150Mbp دارد. شاید با خود فکر کنید که چه دلیلی دارد که دنبال چیزی پر سرعت‌تر از این بگردیم؟ اما باید به این فکر کنید که اینترنت نسل جدید چه مزایایی با خود به ارمغان خواهد داشت. اینترنت 5G دارای سه ویژگی قیمت‌ بالا، سرعت بالا و مسیر IOT (اینترنت اشیا) است.

  • سرعت بیشتر

  • تاخیر کمتر

    • ثبات بیشتر

 

نسل پنجم اینترنت یا همان اینترنت 5G که نسل بعدی اینترنت می‌باشد قرار است بعد از نسل فعلی موبایل یعنی اینترنت 4G ارائه شود. نسل جدید اینترنت 5G سرعت دانلود و آپلود بالاتری نسبت به اینترنت 4G دارد همچنین ارتباط با ثبات‌تری دارد.

طبق پیش بینی‌ها، اینترنت نسل جدید در سال 2020 در چند کشور به صورت آزمایشی ارائه خواهد شد و از سال 2023 به صورت عمومی عرضه خواهد شد.

تا اینجا تمام خبرهای پیرامون اینترنت 5G خوشایند بود اما یک خبر بد این است که با ارائه نسل جدید اینترنت باید تلفن همراه خود و سایر گجت‌هایی که از اینترنت استفاده می‌کنند را برای استفاده از این فناوری تعویض کنید.

 

نکته: یکی از درگیری‌های فکری راجب به نسل جدید امنیت اطلاعات است زیرا اخبار و اطلاعات به سرعت در همه جا پخش خواهند شد!

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.