از زمانی که گوشی های تلفن همراه هوشمند شدند و دیگر نیازی به صفحه ی کلید نداشتند و در عوض به کاربران خود اشاره ی انگشتانشان بر روی صفحه ی تلفن همراه را هدیه داد، همه چیز درباره ی موبایل، این وسیله ی فوق العاده مهم و کاربردی تغییر کرد. با این که سازندگان گوشی تلفن همراه همچنان به رسالت اولیه ی تلفن های همراه پایبند بودند اما چنان مزیت های مختلف دیگری نیز برای آن به وجود آوردند که امکان برقراری تماس با استفاده از امواج مخابراتی تنها یکی از مزیت های بیشمار این وسیله شد. بالا رفتن امنیت تلفن همراه و به اصطلاح سکیوریتی آن به وسیله ی تاچ آیدی، یکی از ویژگی های بسیار مثبتی بود که به موبایل هایی با سیستم عامل های مختلف اضافه شد که البته در مقابل، احتمال خرابی تاچ آیدی هم به همراه آن به مشکلات صاحبین تلفن های همراه مخصوصا آیفون داران اضافه شد.

امروز در این مطلب از مجله ی دلتوس می خواهیم تا کمی درباره ی تاچ آیدی، مشکلات آن و راه های تعمیرات آن در گوشی های آیفون و دیگر محصولات اپل، برای شما بیشتر بگوییم پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

هر آن چه که باید درباره ی شناسایی اثر انگشت و خرابی تاچ آیدی بدانید!

گوشی های آیفون مخصوصا در مدل های قدیمی تر از آیفون‌۷، مهم ترین راه برای شناسایی کاربر و اجازه ی ورود ‌و دسترسی آن به فضای داخلی موبایل، استفاده از قابلیت تاچ آیدی است که آن را معمولا به نام های فینگر تریپ یا فینگر تاچ در بین موبایل های دیگر می شناسند. نکته ای که درباره ی خرابی تاچ آیدی در گوشی های اپل وجود دارد این است که کاربر برای ورود به فضای داخلی موبایل خود، اپ استور و هر برنامه ی دیگری که درسی به آن را منوط به استفاده از اثر انگشت خود کرده، مشکل پیدا خواهد کرد و قطعا برای درست کردن آن، نیاز‌ به مراجعه به مرکز تعمیرات تخصصی گوشی های آیفون دارد. البته راه هایی وجود دارد که بتوانید به وسیله ی آن ها، یا از سلامت تاچ آیدی خود مطمئن شوید و یا از خرابی تاچ آیدی خود اطمینان حاصل نمایید و برای تعمیر آن، اقدامات لازم را انجام دهید.

● در ابتدا‌ برای بررسی خرابی تاچ آیدی گوشی اپل خود بررسی کنید که، سنسور های اثر انگشت گوشی خیس نشده باشند و یا به اصطلاح رطوبت ندیده باشند و هیچ گونه مایعاتی در آن ها وارد نشده باشد. در حین‌این کار توجه داشته باشید که دست های شما خشک و تمیز باشند و بعد با دستمالی نرم سنسور تاچ را تمیز کرده و آن را امتحان کنید. لطفا به این نکته توجه نمایید که حتی در صورت وجود کوچک ترین قطره ی آب یا مایعات دیگر ممکن است که مشکل خرابی تاچ آیدی به وجود بیاید و باعث عدم کار کردن اثر انگشت گوشی در گوشی های آیفون شود.

● پس از این که از عدم وجود مایع و خیسی بر روی گوشی خود مطمئن شدید، توجه کنید که دست خود را به درستی بر روی تاچ آیدی قرار دهید تا اثر انگشت شما به صورت کامل اسکن شود تا در نتیجه بتوانید وارد صفحه ی گوشی خود شوید.‌ برای این کار تنها کافی است که انگشت خود را که قبلا در سیستم تلفن خود تعریف کرده بودید را بر روی دکمه ی Home بگذارید و به آرامی و خیلی کم فشار دهید و چند ثانیه زمان دهید تا اثر انگشت شما به وسیله ی گوشی، اسکن شود. به یاد داشته باشید که هنگام اسکن اثر انگشت، انگشت خود را اصلا تکان ندهید زیرا ممکن است شناسایی نشود.

● بعد از مرحله ی دوم‌ اگر سنسور کار نکرد،  قاب گوشی و یا محافظ صفحه ی نصب شده بروی آن را بردارید. گاهی اوقات ممکن است که این تجهیزات موجب گرم شدن سنسورهای تاچ آیدی شوند و به همین دلیل سنسور نتواند به درستی اثر انگشت را اسکن کرده و در نتیجه کار نکند.

این ۳ روش، ابتدایی ترین‌ کارهایی هستند که هر کاربری در هنگام خرابی تاچ آیدی خود با آن ها روبرو است و باید آن ها را انجام دهد اما گاهی پیش می آید که با وجود انجام این کارها، هنوز هم مشکل خرابی تاچ آیدی برقرار باشد که در این صورت، باید کارهای زیر را انجام دهید:

● برای ۱ بار گوشی را ری استارت نمایید زیرا گاهی اوقات پیش می آید که با راه اندازی مجدد، مشکل خرابی تاچ آیدی آیفون برطرف شود.

● اگر هنوز مشکل پابرجا بود، به گزینه ی Setting و سپس Touch ID & passcode مراجعه کرده و تمامی موارد را غیر فعال کنید و بعد از آن، تلفن همراه خود را ری استارت کنید و دوباره همه گزینه ها را مجددا فعال کنید.

● می توانید برای حل کردن این مشکل، اثر انگشت فعلی خود را حذف و ثبت اثر انگشت جدید را امتحان نمایید.

● آپدیت سیستم عامل نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث خرابی تاچ آیدی آیفون می شود زیرا ممکن است که گاهی علت کار نکردن تاچ آی دی در اپل، باگ نرم افزاری باشد که شرکت اپل با انتشار آپدیت و به روزرسانی جدید، این مشکل را برطرف می کند.

تعمیر تاچ آیدی اپل

اگر برای بررسی مشکل تاچ آیدی گوشی خود همه ی روش هایی که بالاتر گفتیم را انجام دادید و هنوز هم مشکل خرابی تاچ آیدی بر قرار بود، دیگر وقت آن است که هر چه سریع تر به یک مرکز تعمیرات معتبر و تخصصی همچون دلتوس مراجعه کنید زیرا مخصوصا در گوشی های آیفون، اگر به صورت تخصصی این مشکل حل نشود، ممکن است منجر به خرابی همیشگی شود و تنها دکمه ی هوم به کار خودش ادامه دهد یا این که دکمه های مگنتی به صورت جایگزین بر روی گوشی نصب شوند.

در این مطلب همه چیز را درباره ی خرابی تاچ آیدی و مشکلات مربوط به آن برای شما بازگو کردیم. از روش ها و ترفندهای کاربری گرفته تا تنظیمات و قابلیت های گوشی را در این زمینه برای شما بررسی کردیم. یادتان بلشد که مهم ترین عامل در خرابی تاچ آیدی نه تنها در گوشی های اپل بلکه در دیگر تلفن های همراه هوشمند، مایعات خوردگی گوشی و وارد آمدن ضربات به آن ها است. لذا برای کاربری بهتر و افزایش سلامت تلفن همراه خود، در برابر این عوامل از گوشی خود مراقبت نمایید.

در انتها از شما خوانندگان گرامی می خواهیم‌ تا اگر تجربه ی مشابهی در این زمینه دارید و یا نظراتتان را با ما و دیگر خوانندگان مجله ی تخصصی دلتوس در ‌میان بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.