موبایل به عنوان وسیله ای که در ۹۰ در صد اوقات همراه ماست، همواره یکی از کثیف ترین و تقریبا عفونی ترین وسایلی است که در ارتباط نزدیک با ما وجود دارد. فرقی هم نمی کند، چه قبل از شیوع کرونا و چه بعد از همه گیری این بیماری سهمگین، این وسیله تقریبا کوچک و کاربردی، تقریبا روی هر سطحی گذاشته می شود و در هنگام تماس مستقیم با دست های ما، تقریبا دو برابر میکروب و آلودگی بیشتری را در خود جای داده و بعد مستقیما آن را به ما منتقل می کند. تصورش را بکنید که زمانی که تلفن شما زنگ می خورد و برای جواب دادن به آن باید تلفن را به صورت خود بچسبانید، در صورت عدم اجرای درست طریقه ضد عفونی کردن موبایل چه مقدار آلودگی و میکروب به همین راحتی به گوش، پوست و دیگر بخش های صورت شما منتقل خواهد شد!
حال در این میان خیلی ها هم هستند که گوشی خود را تمیز می کنند اما این کارشان باعث خرابی موبایل می شود! در واقع این دسته از افراد برای ضد عفونی کردن گوشی خود، انواع مایعات تمیز کننده و الکلی را به آن اسپری می کنند و یا تصور ضد عفونی شدن گوشیشان خیالشان راحت می شود که باید بگوییم این کار هم اشتباه است و هم باعث خرابی موبایل و یا حتی دیگر وسایل الکترونیکی که به این شکل تمیز می شوند، می گردد.‌
به همین خاطر ما امروز در این مطلب می‌خواهیم تا به صورت اصولی برای شما روش صحیح ضد عفونی کردن موبایل را مورد بررسی قرار دهیم و از بایدها و نبایدهای آن برایتان بگوییم پس در ادامه با ما در دلتوس همراه باشید.

صفر تا صد ضد عفونی کردن موبایل

همانطور که می دانید، موبایل وسیله ای دیجیتالی، کوچک و بسیار حساس است که با استفاده از جریان برق ذخیره شده در باتری کار می کند و هر کدام از اجزای تشکیل دهنده اش، به نوعی تحت تاثیر شرایط بیرونی هستند. حال بیایید تصور کنید که برای تمیز کردن همین وسیله از مقدار زیادی آب، الکل صنعتی و یا دیگر تمیز کننده های غیر مرتبط استفاده شود! قطعا دستگاه در کوتاه مدت یا می سوزد و یا دچار لطمه های بسیار زیادی می گردد. ممکن است برای خیلی ها این سوال پیش بیاید که در تبلیغات برندهای مختلف تولید کننده تلفن همراه بر خاصیت ضد آب بودن گوشی تاکید می شود پس چطور این مایعات ممکن است داخل آن نفوذ کنند و باعث خرابی شوند؟
در جواب این سوال باید بگوییم که بله، تلفن‌های همراه به صورت ضد آب تولید می‌شوند اما این خاصیت تنها در شرایطی خاص عمل می کند و در بیشتر اوقات، ضد آب بودن گوشی چیزی جز یک ترفند تبلیغاتی برای ایجاد کشش و نشان دادن قابلیت های کاذب در یک تلفن همراه نیست.
بنابراین، در بیشتر مواقع در صورت تماس گوشی با مایعات به داخل آن نفوذ خواهند کرد.

روش درست ضد عفونی کردن گوشی موبایل

سوال بعدی که ممکن است پیش بیاید این است که پس با این اوصاف چگونه عمل ضد عفونی کردن موبایل را به شکل درست انجام دهیم؟ بهترین کار این است که یا از پدهای مخصوص ضد عفونی کننده موبایل و یا پدهای الکلی استفاده نمایید و آن ها را بسیار آرام بر روی کلیه سطوح موبایل خود بکشید. در ضمن این نکته را درباره انواع مواد ضد عفونی کننده باید بدانید که انواع شیشه پاک کن ها، پاک کننده های آشپزخانه، الکل صنعتی، محلول های مخصوص پاک کننده آرایش، مایع ظرفشویی و محلول هایی همچون وایتکس اصلا برای ضد عفونی و پاک کردن موبایل مناسب نیستند و باعث خرابی قطعی تلفن همراه شما می شوند.
همچنین بسیار دیده شده است که افراد انواع ضد عفونی کننده ها را بر روی موبایل خود اسپری می کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید راحت بگوییم که تا به الان اگر مشکلی برای موبایل شما میش نیامده، کاملا شانس آورده اید!
کمترین ضرری که اسپری کردن الکل و دیگر مواد ضد عفونی کننده بر روی تلفن همراه دارد، ایجاد هاله ای عموما زرد رنگ بر روی LCD و یا ضعیف شدن قسمت میکروفون و اسپیکر است. البته این ها تنها مشکلاتی نیستند که ممکن است با اسپری کردن بر روی موبایل پیش بیاد و تنها برخی از آن ها هستند. حتی برخی اوقات پیش آمده که محلول اسپری شده از پس قاب گوشی گذشته و به داخل آن نفوذ کرده و در نهایت حادثه ای تلخ را برای صاحب خود رقم زده باشد. به همین خاطر است که معمولا افراد متخصص دیگران را از اسپری کردن و یا ارتباط مستقیم مایعات و انواع ضد عفونی کننده ها بر روی موبایل، منع می کنند.

در این مطلب نکاتی را درباره طریقه ضد عفونی کردن موبایل و پاکسازی آن برایتان گفتیم.
در نهایت پیشنهاد می‌ کنیم که برای ضد عفونی کردن سطح موبایل خود از پدهای مخصوص ضد عفونی کننده موبایل و یا پدهای الکلی استفاده نمایید و یا به جای اسپری کردن بر روی موبایل، با آغشته کردن پنبه و یا دستمال به مواد ضد عفونی کننده، آن را تمیز نمایید و در صورت بروز هرگونه مشکلی همچون مایعات خوردگی، سریعا به یکی از مراکز حرفه ای تعمیرات موبایل همچون دلتوس مراجعه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.