نحوه صحیح استفاده از باتری موبایل تاثیر بسیار زیادی در طول عمر موبایل و میزان استفاده کاربران از تلفن همراهشان دارد. بر اساس آمار و ارقام، بیشترین تعداد مراجعه برای تعمیر تلفن همراه مخصوصا برای اولین بار،‌ خرابی باتری موبایل است. این در حالی است که می توان با استفاده بهینه از تلفن همراه و به کار بردن چند نکته کوچک اما بسیار کاربردی،‌ عمر باتری تلفن همراه را بسیار افزایش کرد.

برای هر کاری ترفندی وجود دارد؛‌ برای افزایش طول عمر باتری موبایل هم همینطور. برای همین،‌ 8 مورد اساسی و مهم که به شما در نگهداری بهتر باتری تلفن همراه کمک خواهد کرد را مورد بررسی قرار داده و نام برده ایم. برای مطالعه آنها، تا به انتهای این مطلب با ما در مجله دلتوس همراه باشید.

نگهداری بهینه از باتری تلفن همراه

برای استفاده بهینه از باتری تلفن همراه، نکات بسیار زیادی وجود دارد اما از میان آنها، برخی از دیگری مهم تر هستند. البته این موارد تنها به زمان قبل از تعمیر و یا تعویض باتری موبایل خلاصه نمی شوند و بعد از آن را هم شامل می شود. ما در دلتوس این موارد را برای شما در 8 نکته خلاصه کردیم. این موارد عبارتند از:

نحوه صحیح استفاده از باتری موبایل

1- هنگامی که باتری دستگاه شما تعویض می شود، میزان درصد نمایش باتری کاذب است و باید اصطلاحا واسنجی شود. این به این معنی است که دستگاه قبل از تخلیه کامل باتری، باید بین‌ 8 تا 12 ساعت شارژ شود. بنابراین تخلیه سریع شارژ اولیه، نشانه خرابی باتری نیست.

2- باتری اگر به مدت طولانی استفاده نشود، آسیب می بیند و غیر قابل استفاده خواهد شد. بنابراین بهتر است تا حداقل یک بار در ماه باتری را شارژ و تخلیه کنید.

3- بهترین میزان درصد حفظ شارژ باتری بین 20 تا 80 درصد است.

4- دمای متعادل محیط،‌ بهترین دما برای باتری است. سرمای زیاد یا گرمای زیاد، می توانند به باتری لطمه وارد کند.

5- استفاده از گوشی در حال شارژ،‌ اثری بر روی باتری ندارد اما در عوض، زمان شارژ و دمای گوشی را افزایش می دهد. مگر این که از شارژر غیر اورجینال استفاده شود که در این صورت باعث کم شدن میزان شارژ می شود.

6- خاموش کردن وای فای، بلوتوث و جی پی اس به دلیل جستجوی مداوم برای اتصال جدید، مصرف باتری را کاهش می دهد.

7- توصیه می کنیم به دلیل ایجاد گرمای زیاد و امکان آسیب به باتری، بیشتر از 24 ساعت باتری به شارژر متصل نباشد.

8- مواردی مثل باز بودن برنامه های مختلف، داشتن برنامه های غیر ضروری، حافظه ی پر شده،‌ میزان نور صفحه و روشن بودن ویبره،‌ تاثیر قابل توجهی در میزان مصرف باتری دارد.

تمامی موارد نحوه صحیح استفاده از باتری موبایل را به صورت خلاصه برایتان بازگو کردیم. حالا شما بگویید؛ تا به حال به جز این 8 مورد گفته شده از روش های دیگری برای افزایش عمر و بهبود عملکرد باتری تلفن همراه خود انجام داده اید؟ اگر پاسخ شما مثبت است؛ با ما و دیگر خوانندگان دلتوس به اشتراک بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.