یکی از ویژگی هایی که شرکت اپل را از رقبای خود متمایز می سازد این است که این شرکت، نه تنها پرچم دار معرفی محصولات جدید، خاص و با کارایی بالا به بازار جهانی است بلکه برای کاربرانش، دسترسی هایی متفاوت با بهترین کیفیت را در نظر  می گیرد. به طور مثال، اگر به تفاوت آی مک و سرفیس استودیو که در واقع رقیب همتای خود در اپل است و تقریبا دارای کارایی یکسان با این محصول است بپردازیم، خواهیم دید که خرید آی مک ساخت اپل‌ با احترام‌ به کارایی های سرفیس‌ استودیو ساخت شرکت مایکروسافت، برای خیلی ها به صرفه تر است!

با توجه به این که کاربری شما از آل این وان مد نظرتان چه خواهد بود، اگر در فکر خرید یک سیستم خوب و کارا از دسته ی All in one ها هستید و در سر دوراهی انتخاب بین خوب و عالی مانده اید، قضاوت درباره براری این ۲ دستگاه را به شما می سپاریم و پیشنهاد می کنیم‌ که این مقاله دلتوس را بخوانید زیرا می‌ خواهیم در آن به تفاوت های میان آی مک و سرفیس بپردازیم پس، با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری و قابلیت های نمایشگر، اولین تفاوت آی مک و سرفیس استودیو

هر دو Aio های آی مک‌ و سرفیس استودیو دارای بدنه هایی ساخته شده از جنس آلومینیوم‌ هستند و در طراحی هر دو، به ساخت و ایجاد محصولی مینیمال، خوش سیما و البته کارا بسیار دقت شده است. اما اولین تفاوتی که در طراحی آی مک و سرفیس استودیو وجود دارد این است که طراحان i mac سعی بر این کرده اند که قسمت سخت افزار آی مک را در پشت مانیتور جای بدهند و به همین خاطر، صفحه ای نسبتا ضخیم با پایه هایی باریک را به وجود آورده اند و این در حالیست که surface studio، مانیتوری نازک با ضخامت ۱۲ میلی متری دارد که بخش بزرگی‌از سخت افزارش را در پایه های آن جای داده اند.

سرفیس استودیو دارای انعطاف پذیری بالایی در تغییر زاویه هستند و این در حالی است که آی مک ها مخصوصا در سرس جدید، همواره ارتفاعی ثابت با قابلیت جا به جایی صفحه نمایش را دارند. آل این وان سرفیس استودیو با داشتن تکنولوژی zero gravity قابلیت تبدیل شدن‌ به سیستمی مطابق میل شما با زاویه و اندازه مورد نظرتان را دارد و این در حالیست که آی مک به حفظ حالت پیکره خود وفادار مانده است.

این‌ که در نهایت از لحاظ ظاهری آی مک بهتر است یا سرفیس استودیو، موضوعی کاملا سلیقه ای است که در نهایت به انتخاب کاربران بستگی دارد ولی به نظر می رسد که با وجود تمام شایستگی ها، آی مک از لحاظ ظاهری از نظر کاربران؛ برنده این کارزار است.

البته صادقانه باید بگوییم که صفحه نمایش هر دو سیستم تفاوت چندانی با هم ندارند. صفحه نمایش آی مک دارای نمایشگر ۲۷ اینچی رتینا 5k است و صفحه نمایشگر سرفیس استودیو با نمایشگر ۲۸ اینچی و نسبت 3:2 تصویر و بهره گیری از تکنولوژی pixelsense، دارای تراکم ۱۹۲ پیکسل بر اینچ است و این در نهایت تفاوتی چندان در خروجی صفحه نمایش ایجاد نمی کند. شاید این یکی از دبایلی باشد که مخصوصا در بین کاربران و خریداران ایرانی، همچنان Aio آی مک از سرفیس استودیو محبوب تر است زیرا محصول مایکروسافت، پیرو راهی است که همتای خود در اپل چندی قبل تر به طراحی و تولید آن پرداخته بوده و بنابراین؛ سرفیس استودیو برتری خاصی نسبت به آی مک ندارد.

مقایسه طراحی اپل آی مک و مایکروسافت سرفیس

بررسی لوازم‌ جانبی اپل و مایکروسافت

بگذارید از ابتدا اینگونه بگوییم که از نظر لوازم‌ جانبی و اتصالات، سرفیس استودیو مناسب کاربرانی است که فعالیت هایی همچون طراحی گرافیکی و یا نقشه کشی انجام می دهند و آی مک مناسب کاربرانی است که استفاده ای همه جانبه تر  از آل این وان‌خود برای فعالیت هایی گسترده تر دارند.

آی مک‌ و سرفیس استودیو در داشتن ۴ پورت USB3، ۱ پورت Ethernet ، کارت SD، ۱ پورت Mini Display و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون به یکدیگر‌‌ شبیه هستند و تفاوت آی مک و سرفیس استودیو در این‌ قسمت از جایی شروع می شود که سرفیس دارای ۱ موس و کیبورد وایرلس، قلم مخصوص Dial است و در عوض آی‌مک دارای ۲ پورت ThunderBolt 2 به همراه موس بی سیم و کیبورد بلوتوثی به همراه خود دستگاه است که همین آن را برای خریدارانش جذاب تر می کند زیرا اکثر کاربران اپل بیشتر جذب کیفیت و ماندگاری محصولات ساخت این شرکت می شوند.

تفاوت میان عملکرد سرفیس استودیو و آی مک

از جمله مواردی که باید به عنوان تفاوت میان آی مک‌ و سرفیس استودیو اشاره کنیم، تفاوت میان عملکرد نرم افزاری و سخت افزاری این دو سیستم با یکدیگر است. با این که در سرفیس از corei7 استفاده شده اما با این حال، آی مک به خاطر استفاده از کارت گرافیکی M395X، با اختلافی بسیار کم‌ در وضعیتی بهتر از سرفیس استودیو به سر می برد. هر چند که نمی توان از مزیت های سرفیس استودیو به این سادگی گذشت اما با این حال طرفداران آی مک بی صبرانه منتظر معرفی محصول جدید این شرکت هستند تا با نسخه ی بهتری از آل این وان آی مک؛ آشنا شوند.

تفاوت میان تعمیر آی مک و تعمیر سرفیس استودیو

شاید این قسمت تنها بخشی باشد که می‌توانیم‌ به جرات بگوییم‌ که اگر به مرکز تعمیرات حرفه ای و معتبر مراجعه کنید،  هر دو دستگاه در صورت مواجهه با مشکلی خاص؛ قطعا تعمیر خواهند شد.

به هر حال، هر دو دستگاه ممکن است با مشکلاتی از قبیل شکستگی LCD، نارسایی در جریان برق، مشکلات نرم افزاری، مشکلات سخت افزاری، ضربه، نفوذ مایعات به داخل دستگاه، ارتقاء رم و کارت گرافیک و بسیاری از موارد دیگر مواجه شوند که تنها در صورت مراجعه به تعمیرکاران حرفه ای  متخصص در زمینه تعمیر آی مک و تعمیر سرفیس استودیو، برطرف خواهند شد.

در این مطلب ما به صورت کلی به بررسی تفاوت میان آی مک و سرفیس استودیو پرداختیم و نقاط قوت و ضعف هر کدام را بیان کردیم. فراموش نکنید که هر  دو سیستم دارای کارایی منحصر به فردی هستند که تنها تفاوت هایی کوچک باعث برتری هر کدام از یکدیگر، می‌گردد. همچنین برای تجربه حس خوب پس از تعمیر دستگاه آی مک و سرفیس می توانید به ما در دلتوس مراجعه کرده و یا خیال راحت؛ تعمیرات خود را به ما بسپارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.