یکی از تلخ ترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر کسی رخ دهد، بروز مشکل در صفحه ی نمایش آن است که معمولا به خاطر خرابی و یا شکستگی تاچ موبایل، شکستن گلس و یا سوختن و شکستگی ال سی دی موبایل است. این اتفاقات ممکن است زمانی که انتظارش را ندارید با کوچک ترین ضربات و یا حتی اسپری کردن مستقیم الکل برای ضد عفونی کردن گوشی و در زمانی که اصلا انتظارش را ندارید، برای تلفن همراه شما اتفاق بیفتد. البته از طرفی دیگر، شکستگی ‌صفحه نمایش موبایل با تمامی مواردش، یکی از شایع ترین اتفاقاتی است که برای موبایل ها می افتد و از این رو مراکز تعمیرات حرفه ای موبایل بهترین خدماتشان را برای تعویض و تعمیر آن ارائه می دهند.

یکی از نکاتی که درباره شکستگی تاچ، تعویض تاچ گلس، خرابی و شکستگی گلس و LCD موبایل بسیار مهم است بدانید این هست که تشخیص این که کدام بخش از صفحه نمایش شما دچار شکستگی و اختلال شده و این که برای تعمیر و تعویض آن به کدام مرکز تعمیرات تخصصی موبایل با توجه به نوع و برند گوشی خود مراجعه کنید، بسیار مهم است. در ادامه با ما در دلتوس همراه باشید تا موضوع خرابی صفحه نمایش موبایل را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

همه چیز درباره شکستگی گلس و صفحه نمایش موبایل

همین الان به تلفن همراه خود دقت کنید، فارق از این که شرکت سازنده گوشی شما چیست، به جز محافظ صفحه نمایش که معمولا برای مراقبت از صفحه اصلی از ایجاد خط و خش، نفوذ مایعات و حتی ضربه نصب می شود؛ نمایشگر تلفن همراهتان از ۳ بخش مختلف گلس، تاچ و LCD تشکیل می شود. با این اوصاف، شکستگی صفحه نمایش موبایل درجات مختلفی دارد که در ادامه برای شما هر کدام را به صورت مجزا مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شکستگی گلس موبایل

گلس را باید به عنوان خارجی ترین بخش یک‌ صفحه نمایش به حساب آورد که نقش یک لایه محافظ از دو لایه دیگر‌ را ایفا می‌کند. گاهی این اتفاق رخ می دهد که بر روی گلس گوشی آثار از شکستگی و خورد شدگی به وجود آمده باشد اما در عین حال، تاچ و صفحه نمایش بدون هیچ مشکلی به کار خود همچون سابق ادامه دهند که این نشان دهنده ی این امر است که تنها شکستگی گلس گوشی رخ داده است. در این صورت بهترین کار این است که با مراجعه به یک مرکز معتبر تعمیرات تلفن همراه همچون دلتوس مراجعه کرده و از به وجود آمدن مشکلات دیگر جلوگیری نمایید. از طرفی دیگر با توجه به نوسانات بازار ارز و هزینه بالای خرید موبایل، تعمیر گلس، تعمیر تاچ و دیگر انواع تعمیرات موبایل آن هم در سریع ترین زمان ممکن بسیار به صرفه تر از آن است که یا مسئله نیاز به تعمیرات را کوچک شمرده و یا این که به سراغ گزینه خرید  موبایل جدید بروید‌!

به هر حال در ادامه بررسی شکستگی گلس باید این را بدانید که در برخی از مدل های موبایل، گلس، تاچ و قسمت ال سی دی از یکدیگر مجزا هستند و هر کدام را به راحتی می‌توان تعویض کرد.

شکستگی تاچ

و اما می رسیم به مهم ترین بخش این مطلب یعنی شکستگی تاچ موبایل که یکی از شایع ترین موارد خرابی موبایل است. Touch Screen بخشی از صفحه نمایش یک موبایل است که وظیفه دریافت تماس انگشت های کاربر با صفحه نمایش را به عنوان یک فرمان دارد. از آن جایی که یکی از مهم ترین ویژگی های تلفن های همراه فعلی لمسی بودن آن ها است، تاچ گوشی یکی از مهم ترین مزیت ها و در عین حال حساس ترین بخش های یک تلفن همراه به شمار می رود. برای همین هم دو نوع تاچ در گوشی های تلفن همراه مختلف داریم که عبارتند از: خازنی و مقاومتی.

تشخیص خرابی و یا شکستگی تاچ موبایل بسیار ساده است. اگر شما بر روی تلفن همراه خود بدون هیچ مشکلی تصویر را دریافت می کنید اما دستوری که به آن به وسیله فناوری لمسی می دهید را یا اجرا نکرده و یا اشتباه انجا‌م می دهد به این معناست که، تاچ موبایل شما دچار مشکل شده است.

جالب است درباره خرابی تاچ و نارسایی در عملکرد آن به این نکته توجه داشته باشید که گاهی اوقات فقط شکستگی باعث خرابی تاچ نیست و مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری موبایل هم باعث بروز اشکال در عملکرد آن می شوند.

شکستگی ال سی دی

و اما می رسیم به بخش شکستگی LCD که معمولا خرابی خود را با عدم نمایش تصویر و یا نشان دادن لکه های تیره و ترک هایی به شکل تار عنکبوت نشان می دهد. البته گاهی اوقات در صورت نمایش تصویر، دو نشانه ی آخر را به اتفاق یکدیگر بر روی صفحه نمایش موبایلی که دچار شکستگی ال سی دی می شود، ظاهر می شود. البته مشکلات ال سی دی همیشه به خاطر شکستگی و یا وارد آمدن ضربه به وجود نمی آید بلکه گاهی به خاطر استفاده و اسپری کردن مایعاتی همچون الکل بر روی صفحه نمایش، باعث سوختن این قسمت، بروز حالتی ابری در صفحه نمایش و یا نفوذ به داخل دستگاه و حتی بروز برخی اتفاقات دیگر می شود و در نهایت با این که باعث شکستگی صفحه نمایش موبایل نمی شود اما خرابی ۱۰۰٪ آن را تضمین می کند.

در این مطلب به بررسی مواردی که باعث شکستگی صفحه نمایش موبایل و یا خرابی آن و در نتیجه تعمیر و تعویض آن می شود، پرداختیم. در آخر تاکید می کنیم که اصلا مهم نیست که برند گوشی شما و یا مدل آن چیست! اگر کارخانه سازنده موبایل شما اپل، سامسونگ، هوآوی، شیائومی، ال جی و هر برند دیگری است و دچار هرگونه خرابی موبایل همچون شکستگی و خرابی صفحه نمایش موبایل شدید، به یکی از معتبرترین و حرفه ای ترین مراکز تعمیرات موبایل در ایران همچون دلتوس که از دانش و مهارت بهترین تعمیرکاران موبایل در ایران بهره می برد، مراجعه کنید تا حس خوب رضایت پس از تعمیرات را تجربه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

یک فکر در مورد “بررسی شکستگی گلس، تاچ و ال سی دی موبایل

  1. زهرا گفت:

    سلام
    بی دلیل گلسم شکسته بدون هیچ ضربه ای

    1. کارشناس فنی گفت:

      سلام دستگاهتون چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.