خرید و فروش آيپد مینی

خدمات کلی دلتوس را میتوان در گارانتی اپل , گارانتی نوت بوك , فروش اپل , تعمیرات نوت بوك , فروش آیپد , تعمیرات اپل , تعمیرات گوش آیفون , تعمیرات تبلت معرفی کرد .از جمله ابهاماتی که پس از معرفی آیفون ۶ پلاس از سوی اپل به بازار، ذهن مخاطبان نکته‌سنج‌ را به خود مشغول کرده است، سرنوشت آیپد مینی بعد از ورود این گوشی جدید به بازار پر رقابت هوشمندهای دیجیتال، می‌باشد. شباهت‌های آیفون ۶ پلاس و آیپد مینی در ویژگی‌های برجسته‌ای، همچون اندازه‌ی صفحه نمایش، قابلیت‌های پردازشگری و حتی قیمت دو محصول، سبب شده است تا کارشناسان بازار فناوری، از دوران افول آیپدهای ریز نقش اپل به دلیل اشتیاق کاربران برای خرید و استفاده از گوشی آیفون ۶ پلاس، سخن بگویند.

در گام نخستین، می‌توان صحت این مدعا را با بررسی قیمت آیفون ۶ پلاس و آیپد مینی در بازار، بررسی نمود. آیفون ۶ پلاس ۶۴ گیگابایتی اپل با قرارداد ۲ ساله‌ی شرکت مخابراتی AT&T با قیمت ۳۹۹ دلار در کشور ایالات متحده عرضه شده است. آیپد مینی با صفحه نمایش رتینا، با قرارداد مخابراتی که به صورت ماهانه قابل تمدید است، با قیمت ۷۲۹ دلار، برای کاربرانی که در امریکای شمالی زندگی می‌کنند، قابل دسترسی است. اگر بر سر قیمت کمی دندان خشکی نشان دهیم و همواره گرانی را دلیلی بر برتری ندانیم، در همین گام آغازین، آیفون ۶ پلاس را با قیمتی کم‌تر (از ۸۰ دلار تا ۳۳۰ دلار برای کاربران امریکایی و به تبع آن مخاطبان این محصول در سایر کشورهای جهان) می‌توان خریداری نمود.

دومین گام را می‌توان به اندازه و قابلیت‌های صفحه‌ی نمایش این دو محصول اختصاص داد، آیفون ۶ پلاس، از صفحه نمایش مورب ۵٫۵ اینچی با مساحت ۸۲٫۹ سانتی‌متر مربع سود می‌برد. صفحه نمایشی که ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی است و در هر اینچ از صفحه‌ی خود توانایی نمایش ۴۴۱ پیکسل را در کنار یکدیگر دارد. آیپد مینی رتینا با صفحه نمایش ۷٫۹ اینچی خود، در مجموع مساحتی در حدود ۱۹۰٫۸ سانتی‌متر مربع را در برابر چشمان کاربر قرار می‌دهد و توانایی نمایش ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل برای تصاویر مختلف را داراست، در مجموع آیپد مینی رتینا، توانایی نمایش ۳۲۶ پیکسل را در هر اینچ دارا می‌باشد.

همانطور که احتمالاً از مقایسه‌ی اعداد و ارقام ارائه شده حدس زده‌اید، اگر چه آیپد مینی هم از نظر مجموع مساحت صفحه‌ی نمایش (با برتری ۲۳۰ درصدی) و هم از جهت تعداد بیش‌تر پیکسل‌های صفحه‌ی نمایش (با برتری ۱۵۱ درصدی)، در مقایسه با آیفون ۶ پلاس دست بالا را در اختیار دارد، اما این موارد به تنهایی دلیلی بر برتری نیست. آنچه که در دوران غرقه در نوآوری ما اهمیت دارد، نه فقط صفحه‌ی بزرگ‌تر و یا تعداد پیکسل‌های بیش‌تر بلکه هماهنگی بیش‌تر ویژگی‌های دستگاه نمایش‌دهنده با قابلیت‌های محتوای ویدیوی تولید شده است. جزئیات که بدین جا می‌رسد بار دیگر شاهدیم، آیفون ۶ پلاس به دلیل توانایی‌اش در نمایش تصاویر HD با نسبت ۱۶ به ۹ از آیپد مینی که همچنان، در پخش فایل‌های ویدیویی از نسبت تقریباً تاریخ مصرف گذشته‌ی ۴ به ۳ استفاده می‌کند، چندین گامی پیش‌تر است. دقیقاً به همین خاطر است که وقتی یک ویدیوی HD را در دستگاه آفون ۶ پلاس تماشا کنید، تصویر، صفحه‌ی نمایش را به صورت کامل پر می‌کند، اما در مورد آیپد مینی رتینا، نوارهای سیاه معرفِ حضورِ کاربر است که بالا و پایین صفحه‌ی نمایش را اشغال می‌کنند، لذت یک تجربه‌ی بی‌نقص و ناب را از بیننده، دریغ می‌کنند.

مثل این که در زمینه‌ی ویژگی‌های فیزیکی نیز، آیفون ۶ پلاس با وزن ۱۷۳ گرمی خود و قابلیت  این که بتواند به خوبی در «جیبتان جا ‌شود»، آیپد مینی را در وزن‌کشی و چُستی و چابکی، نیز شکست می‌دهد. البته شاید باشند افرادی که توانسته‌اند جیب بزرگ‌تری برای جا کردن آیپد خود پیدا کنند، اما به احتمال قریب به یقین این‌دسته از افراد در اقلیتی انگشت شمار خواهند بود.

وقتی که نوبت به قدرت پردازشگر به میان می‌آید، آیپد مینی رتینا، حرف خاصی برای گفتن ندارد، فرماندهی اتاق فکر آیفون۶ پلاس را پردازشگر A 8 بر عهده دارد که ۱٫۴ گیگاهرتز توان پردازشگری آن است و در حالی که ۲۵ درصد عملکرد این پردازشگر در حالت عادی و ۵۰ درصد کارآیی آن در هنگام انجام وظایف گرافیکی از مدل A 7 موجود در آیپد مینی، بهتر است، تنها به اندازه‌ی نصف A 7 ، شارژ و توان دستگاه را نیز، به خود اختصاص می‌دهد.

شاید، بهتر است بدون قیل و قال زیاد از مقایسه‌ی دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز حساس نسبت به لرزشِ تصویر آیفون ۶ پلاس، در مقابل دوربین ۵ مگاپیکسلی و فاقد هنرِ آیپد مینی بگذریم و بیش از این وارد جزئیات امر نشویم.

در هنگام مرور مدت زمان بازدهی شارژ باتری دو دستگاه با یکدیگر نیز، باز شاهد قدرت‌نمایی بی چون و چرای آیفون ۶ پلاس هستیم، این گوشی هوشمند توانایی پخش ویدیو تا ۱۴ ساعت، پشتیبانی از مکالمه‌ برای یک بازه‌ی ۲۴ ساعته بر بستر سیم‌کارت ۳G و مرورهای ۱۲ ساعته‌ی اینترنتی را دارا می‌باشد. در حالی که رقیب دیگرش در خانواده‌ی اپل، تا ۱۰ ساعت قادر به پخش مداوم فایل‌های ویدیویی است و حداکثر نیز ۹ ساعت می‌تواند، هوای کاربر را در جست و جوهای اینترنتی‌اش بدون نیاز به شارژ مجدد، داشته باشد. تازه نباید فراموش کرد که امکان برقرای تماس‌های تلفنی و یا استفاده از سیستم جدید پرداخت‌های آنلاین اپل با آیپد مینی رتینا برای کاربران وجود ندارد.

به نظر می‌رسد که اگر اپل در آینده‌ی نزدیک با خبری داغ و نوآوری جدید، بازار تبلت‌ها را تکانی ندهد، تنها مشتریان ثابت محصولاتی مانند آیپد مینی رتینا، هنگامی که گزینه‌هایی همچون آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس در بازار وجود دارند، مدارس و مؤسسات آموزشی خواهند بود که نیاز آنچنانی به امکاناتی خاص، ندارند و احتمالاً کاربران حرفه‌ای‌تر، با مواجهه با آیفون ۶ پلاس، رغبت چندانی به خرید آیپد مینی نشان ندهند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.