با توجه به اختلال ایجاد شده در سایت گمرک و بسته شدن ثبت گوشی مسافری در روزهای پایانی سال، اعتراضات گسترده ای در صنف موبایل در شهرهای مختلف شکل گرفت.

نتیجه این اعتراضات، مکاتبه ها و جلسات متعدد مدیران اتحادیه صنف مخابرات راه اندازی مجدد ثبت گوشی مسافری در سامانه گمرک شد. البته قرار بود روز 1شنبه 12 اسفند ماه سایت برای استفاده عموم (مسافر و غیرمسافر) قابل دسترس باشد که با یک روز تأخیر در پایان روز 2شنبه 13 اسفند ماه فعال شد.

تصمیم گمرک برای متوقف کردن ثبت گوشی مسافری قرار بود منجر به تطبیق اطلاعات ثبت شده مسافر با شماره گذرنامه باشد که با گذشت چند روز سایت مجدد باز شد ولی خوشبختانه و یا متأسفانه همچنان اطلاعات مسافر با گذرنامه چک نمی شود.

تنها نکته ای که باید هنگام ثبت گوشی مسافری در سایت گمرک به آن دقت داشته باشید این است که هر کد ملی تنها می تواند یک گوشی را فعال نماید.

باتوجه‌ به اینکه رئیس اتحادیه‌ دستگاه ‌های مخابراتی اعلام کرده بود قانون تطابق شماره‌ گذرنامه تا اطلاع ثانوی برداشته شده، باید دید در روزهای آینده چه اطلاعیه‌ ای منتشر خواهد شد.

طرح رجیستری با گوشی های آیفون از تاریخ 14 آذر ماه 96 شروع شد.

  • گوشی هایی که صاحبان مشاغل موبایل وارد کرده اند که عوارض آنها در سایت گمرک هنگام ترخیص پرداخت می شود.
  • موبایل هایی که به صورت مسافری وارد کشور می شوند و عوارض آن باید به صورت ثبت گوشی مسافری پرداخت شود.
نکته: البته دریافت پیغام پرداخت موفق از طرف سایت گمرک دلیل بر دریافت قطعی کد رجیستری از طرف سامانه همتا نمی باشد، زیرا ممکن است سامانه همتا بعد از دریافت فایل اطلاعات از طرف سایت گمرک دستگاه را فاقد شرایط ثبت مسافری تشخیص دهد و اطلاعات آن را تأیید نکند.

برای مراحل رجیستر کردن و ثبت گوشی مسافری کلیک کنید

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.