شما هم سرقت گوشی را تجربه کرده‌اید؟

با توجه به افزایش قیمت گوشی، سرقت گوشی همچنان بدترین اتفاق به نظر می‌رسد. اما با پیشرفت تکنولوژی راه‌های زیادی برای برخورد با گوشی سرقتی وجود دارد.

البته این درصورتی است که شما گزینه‌های امنیتی Find My iPhone و یا Google Account را قبل از سرقت گوشی، در تنظیمات خود انجام داده باشید و همچنین گوشی شما پسورد و یا الگو ورود نداشته باشد، زیرا اگر گوشی شما پسورد و یا الگو ورود داشته باشد بعد از سرقت گوشی، سارق گوشی را ریست خواهد کرد و عملاً دسترسی برای ردیابی گوشی انجام شده از بین خواهد رفت و تنها می‌توانید به اطلاعات خود آنهم در شرایط خاص دسترسی داشته باشید.

 

  • ردیابی سرقت گوشی با Find My iPhone  :

سال‌هاست که گوشی‌های اپل با تنظیم گزینه iCloud دسترسی به اطلاعات و امکان ردیابی را بعد از سرقت گوشی امکان پذیر کرده است. برای گوشی‌های اپل در اولین فرصت ممکن مسیر (Setting — iCloud) را طی کنید و iCloud خود را تنظیم کنید. با این کار علاوه بر اینکه می‌توانید به اطلاعاتی همچون عکس، شماره تماس‌ها، نوشته‌های خود دسترسی داشته باشید؛ شاید بتوانید سرقت گوشی خود را رد گیری کنید.

اگر روی گوشی اپل خود گزینه iCloud را تنظیم کرده باشید، برای دسترسی به اطلاعات خود بعد از سرقت گوشی کافی است وارد سایت iCloud.com شوید و ایمیل و پسورد خود را وارد کنید و به عکس‌ها، شماره‌ها و نوشته‌های خود را دسترسی داشته باشید.

برای ردیابی گوشی سرقت شده‌تان باید از طریق همان سایت iCloud و وارد کردن ایمیل و پسورد خود وارد گزینه Find My iPhone شوید و از طریق نقشه آخرین وضعیت آنلاین بودن گوشی خود را ردگیری کنید.

با استفاده از iCloud همچنین می‌توانید گوشی سرقت شده را برای سارق آن غیرقابل استفاده کنید. در همان سایت iCloud وقتی وارد حساب کاربری خود شدید از گزینه Lost Mode استفاده کنید. در این صورت به محض اینکه گوشی اپل شما روشن شود، شخص با پیغام شما روبرو خواهد شد.

البته این روش یک مزیت دیگر علاوه بر غیرقابل استفاده کردن گوشی برای سارق دارد و آنهم اینکه اگر گوشی سرقت نشده باشد و تنها گم شده باشد یابنده می‌تواند با شماره‌ای که شما روی پیغام خود قرار می‌دهید گوشی اپل شما را بازگرداند.

 

  • ردیابی سرقت گوشی با اکانت گوگل:

شرکت گوگل نیز اقداماتی برای بهبود وضعیت کاربرانی که دچار سرقت گوشی شده اند دارد و با استفاده از اکانت گوگل (Google Account) این امکان را برای کاربران گوشی‌های اندرویدی فراهم کرده است که اگر دچار سرقت شدند بتوانند به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. و از طریق آن سرقت گوشی را ردیابی کنند.

اگر شما هم جزو کاربران اندرویدی هستید که دچار حادثه سرقت گوشی شده‌اید بهتر است در اولین فرصت ممکن وارد حساب گوگل خود شوید و با وارد کردن اطلاعات کاربری خود آخرین وضعیت گوشی سرقتی را بررسی کنید.

نکته: باز هم تاکیید می‌کنیم که ردیابی گوشی سرقت شده شما درصورتی امکان پذیر است که دسترسی به اینترنت آن قطع نگردد. همچنین در اولین فرصت ممکن به کلانتری جهت اعلام گزارش سرقت مراجعه نمایید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.