بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

قصد ما از بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس این است که شما را با کامل ترین گوشی دنیا آشنا کنیم؛ آیفون ۱۳ پرو مکس جدیدترین محصول ساخته شده توسط شرکت اپل است.

آیفون ۱۳ پرومکس به رسم تمامی گوشی های سری پرو مکس اپل بی نظیر و کامل است.

این گوشی در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین تلفن های همراه موجود در بازار جهانی است و تجربه ای ورای تمام چیزی که از یک گوشی موبایل انتظار دارید را در اختیار شما خواهد گذاشت.

گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس بزرگ ‌ترین تغییرات را در زمینه ی عکاسی و فیلمبرداری نسبت به گوشی های دیگر داشته و به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پروموشن تجهیز شده است.

آیفون ۱۳ پرو مکس به قدری کامل است که در زمینه ی شارژدهی هم با بهترین‌ محصولات اپل و پرچمداران اندروید رقابت می کند.

در ادامه با ما در مجله ی دلتوس همراه باشید تا مشخصات آیفون ۱۳ پرو مکس را با هم بررسی کنیم.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

همه چیز در مورد آیفون ۱۳ پرو مکس

گوشی تلفن آیفون ۱۳ پرو مکس با تمام برازندگیش اما تفاوت چشمگیری با سری آیفون 12 پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو، گوشی تلفن هم نسل خودش ندارد.

اول از همه از نمایشگر آن شروع می کنیم؛ نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس ۶.۷ اینچی است و رزولوشن آن، ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل است.

در این گوشی، تصاویر با تراکم ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ نمایش داده می شوند.

حداکثر روشنایی نمایشگر این موبایل به گفته ی شرکت سازنده ی آن یعنی اپل در حالت عادی به ۱۰۰۰ نیت و هنگام پخش محتوای HDR به ۱۲۰۰ نیت می‌ رسد.

این بدان معنی است که ۲۵ درصد کیفیت نسبت به قبل، افزایش پیدا کرده است.

مشریان پر و پا قرص شرکت اپل این حقیقت را به خوبی می دانند که این شرکت مجموعه ای نیست که در خطر طراحی و تولید گوشی های تلفن همراهش، طراحی گوشی‌ هایش را هر سال دچار تغییر و تحول کند.

مخصوصا بعد از این‌ که طراحی مدرن و زیبای آیفون‌ در دو سال گذشته با تحسین و استقبال بسیار گسترده کاربران و منتقدان روبرو شده است.

به همین دلیل، گوشی تلفن آیفون ۱۳ پرو مکس همان طراحی کلی نسل قبلی هم رده های خود را دارد. البته از حق نگذریم، با تغییرات بسیار جزئی هم همراه بوده است.

یکی از این تغییرات، کوچک ‌تر شدن ۲۰ درصدی ناچ بالای صفحه ی گوشی آیفون 13 پرومکس است که نسبت به 12 پرومکس، عرض کمتری دارد ولی با این حال، تغییری در تجربه ی کاربری افراد ایجاد نمی ‌کند.

همچنین بیرون‌ زدگی ماژول دوربین هم بسیار بیشتر از گذشته شده که البته امری کاملاً طبیعی است، زیرا دوربین ‌های این گوشی برای بهتر بودن نیاز دارند تا فضای فیزیکی بیشتری نسبت به گوشی های دیگر داشته باشند.

این تغییرات جزئی از لحاظ آماری در حدی نیستند که تفاوت ظاهری چشمگیری را بین گوشی های آیفون ۱۳ پرو مکس و نسل قبل ایجاد کنند اما این گوشی همچنان محبوب و چشمگیر است.

به همین دلیل تشخیص آیفون جدید با مدل قبلی خود در نگاه اول کار ساده ای نیست.

لازم به ذکر است که این شباهت به قدری است که حتی رنگ جدید 13 پرو مکس یعنی آبی سیرا (Sierra Blue) هم تناژ رنگی چندان متفاوتی با آبی پسیفیک آیفون 12 پرومکس ندارد و تنها کمی روشن ‌تر و آبی ‌تر از سری قبلی است.

ضخامت گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس در حدود ۰.۳ میلی‌ متر و وزن آن نسبت به مدل قبلی، ۱۲ گرم بیشتر است.

پوشش محافظ روی نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس در واقع همان سپر سرامیکی نسل قبلی آیفون است که مقاومت بسیار بالایی دارد.

این گوشی می تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق 6 متری در آب دوام بیاورد.

گوشی تلفن آیفون ۱۳ پرو مکس از نظر نرخ رفرش و تنظیم آن، در حال حاضر هوشمند ترین نمایشگر موبایل را در دنیا دارد.

گوشی جدید آیفون 13 پرومکس هم بر اساس محتوای در حال نمایش و هم بر اساس سرعت حرکت انگشتان کاربر، نرخ رفرش صفحه را تنظیم می‌ کند.

سیستم عامل آیفون ۱۳ پرو مکس iOS 15 است. در نسل پانزدهم سیستم عامل مخصوص اپل، تغییرات جزئی بر روی آیکون‌ ها، اپلیکیشن‌ FACE TIME و MASAGES، مدیریت اعلان ‌ها، بهبود مرورگر سافاری و مپ تمرکز کرده است.

برنامه های عکاسی و اسپات ‌لایت هم هوشمندتر از قبل شده ‌اند و اپلیکیشن دوربین هم می ‌تواند متن ‌هایی که در قاب دوربین قرار می گیرند را تشخیص دهد و آنها را به متن قابل ویرایش تبدیل کند.

برای خرید محافظ صفحه نمایش آیفون 13 پرو مکس و گلس آیفون کلیک کنید.

بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس

مشخصات فنی آیفون ۱۳ پرو مکس

گوشی تلفن همراه آیفون ۱۳ پرو مکس با چیپ جدید اپل یعنی A15 Bionic در بازار عرضه شده است.

از لحاظ آماری، این دومین تراشه ی ۵ نانومتری این شرکت محسوب می‌ شود که با نسل دوم فناوری ۵ نانومتری شرکت تایوانی TSMC تولید و وارد بازار شده است.

تعداد ترانزیستورهای تعبیه شده در این چیپ ۱۵ میلیارد است که در نوع خود فوق العاده است.

در این چیپ از دو هسته ی پرقدرت ۳.۲۳ گیگاهرتزی آوالانچ استفاده شده است، تا چهار هسته ی کم‌ مصرف ۱.۸۲ گیگاهرتزی بلیزارد در آن قرار داده شده است و پردازشگر گرافیکیش، ۵ هسته دارد.

در این گوشی ۶ گیگابایت حافظه ی رم قرار گرفته است و حافظه ی داخلی آن از ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت می باشد.

این حافظه، میزان توان پشتیبانی آیفون از کیفیت فیلم و عکس گرفته شده با این گوشی را بالاتر می برد.

قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس

قیمت گوشی های آیفون 13 پرو مکس با توجه به قیمت دلاری آنها و مقدار حافظه گوشی ها متغیر می باشد. در ایران هزینه های اضافی نیز جهت واردات گوشی ها به قیمت آنها افزوده می گردد.

خرید گوشی آیفون

مقایسه آیفون 13 پرومکس با گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ

از هر کسی این سوال را بپرسید که در حال حاضر بهترین گوشی دنیا کدام است، بسیاری از آیفون ۱۳ پرو مکس نام می برند.

غافل از این که گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ رقیبی سرسخت برای این گوشی محسوب می شود؛ هم از لحاظ هزینه و هم از نظر قابلیت های فنی و ظاهری.

بیشتر بدانیم: بررسی گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ

تعمیرات آیفون ۱۳ پرو مکس

گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس تقریبا جدید است و با این حال، خرابی های مختص به خودش را دارد. خرابی هایی که تعمیر آن تنها از عهده ی مراکز تخصصی تعمیرات مثل دلتوس بر می آید.

دلتوس مجموعه ای است که می توانید با خیال راحت تعمیر گوشی آیفون خود را به آن بسپارید و از تعمیر گوشی خود اطمینان پیدا کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.