ویدیویی که از سوی فردی به نام Jose Rodriguez منتشر شده، یک آسیب پذیری در iOS 12 را به ما نشان می‌دهد. این باگ میتواند به هکرها اجازه دیدن عکس‌ها و مخاطبین را بر روی یک آیفون قفل شده بدهد.

به یاد داشته باشید که این کار پیچیده بوده و باید چندین عمل را انجام داد تا از این آسیب پذیری در iOS 12 بهره برداری کرد. این یعنی آیفون قربانی باید دست یک هکر بیفتد تا این حمله کارایی داشته باشد. پس خیالتان از دوست و آشنای علاقه مند به دستکاری راحت باشد.

اما برسیم به این آسیب پذیری. این عملیات نیاز به استفاده از قابلیت VoiceOver دارد که با کمک آن هرچه که بر روی صفحه نمایش ایفون نمایش داده شود، بصورت واضح خوانده می‌شود. همچنین هکر ماجرای ما باید از یک گوشی دیگر هم بهره ببرد تا با آن به گوشی قربانی زنگ زده و پیام متنی بفرستد. در انتها باید گفت یک هکر موفق میتواند با گذشتن از این فرایند به مخاطبین و عکس ها دسترسی پیدا کند.

فرآیندی که در ویدیو مشاهده کردید را می‌توان بر روی هر آیفونی که از نسخه 12 آی او اس بهره می‌برد انجام داد. همچنین بنظر می‌آید اپل آن را با انتشار نسخه 12.1 ایمن(پچ) نکرده است.

با این حال کاربران می‌توانند براحتی گوشی خود را کاملا ایمن سازند.  برای این کار کافی ست دسترسی سیری را از لاک اسکرین قطع نمایید. برای این کار به مسیر زیر بروید:

Settings > Face ID & Passcode

و زیر منویی که نوشته

Allow access when locked

عملگر سیری را غیرفعال کنید. اگر آیفون شما از تاچ آیدی بهره میبرد، به مسیر

Settings . Touch ID & Passcode

رفته و در قسمت

Allow access when locked menu

عملگر سیری را غیرفعال کنید.

چنین مشکلات امنیتی همواره برای گوشی ها و سیستم عامل ها وجود داشته است. در سویی دیگر بهره برداری از این روزنه ها توسط هر فردی امکان پذیر نیست. پس نگران نباشید و با رعایت اصول اولیه، از امنیت پایه دستگاه خود لذت ببرید

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.