یکی از مشکلاتی که افراد مختلف برای بر طرف سازی آن به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه می کنند و در اکثر اوقات برای آن ها ناشناس است، بالا نیامدن os است‌. os که مخفف اصطلاح operation system است، در واقع همان سیستم عامل گوشی است و تشخیص بالا نیامدن و مشکل در os، یکی‌ از مواردی است که تنها می تواند توسط یک تعمیرکار حرفه ای موبایل انجام شود.

سیستم عامل در تمامی دستگاه های جهان وجود دارد ولی هوشمندترین و به روزترینشان در تولیدات دیجیتالی قرار می گیرند. از آن جایی که در این مطلب مقصود‌ و هدف ما درباره خرابی در os موبایل است، می خواهیم تا ابتدا بررسی نماییم که اصلا os چیست، چرا دچار مشکل می شود و راه های درست کردن آن چیست؛ بپردازیم. ما همه فرزندان نسلی هستیم‌‌ که شتاب سرعت تکنولوژی را در‌ هر شرایطی شاهد هستیم، نمونه اش همین گوشی های هوشمندی که ساخت شرکت های مختلف هستند و همه ی ما حداقل یکی از آن ها را داریم و امور روزانه زندگی‌ ما به آن گره خورده است، پس پیشنهاد می کنیم تا در ادامه با ما در دلتوس همراه باشید.

اولین قدم‌ برای آشنایی با علت بالا نیامدن os، سیستم عامل چیست؟!

بالاتر و در مقدمه اشاره کردیم که os، مخفف اصطلاح انگلیسی سیستم عامل است. همه ی ما می دانیم که تمامی دستگاه های موجود در دنیا به پشتوانه ی وجود یک سیستم عامل کار می کنند. هر چه دستگاه ها جدیدتر باشند، به تبع رسم پیشرفت تکنولوژی، قطعا os پیشرفته تری هم خواهند داشت. دستگاه های دیجیتالی همچون: موبایل، لپ تاپ، تبلت، آیپد، کامپیوتر و بسیاری از دیگر وسیله ها توسط یک سیستم عامل پشتیبانی می شوند و دستورات سیستم را به وسیله آن انجام می دهند.

سیستم عامل یک برنامه ی کاملا نرم افزاری است که به کمک آن، سخت افزار رایانه می تواند با نرم افزارهای سیستم ارتباط برقرار کرده و در نتیجه، کار کند. در اهمیت os ها باید این نکته را بگوییم که بدون آن ها، برنامه های سیستمی و نرم افزاری تقریبا بی فایده هستند. مهم ترین وظایف سیستم عامل، مدیریت و کنترل سخت افزار و اجرای برنامه ها در یک‌ سیستم است.

اگر بخواهیم از سیستم عامل که ما امروزه بیشتر آن را به عنوان os می شناسیم، برایتان مختصری بگوییم، باید بدانید که برای بار نخست در دهه ی ۵۰ میلادی برای مدیریت ذخیره سازی اطلاعات توسط آزمایشگاه تحقیقاتی general motors برای یک ibm 701 ساخته شدند. البته تقریبا ۱۰ سال طول کشید تا از سیستم عامل ها با استفاده از دیسک ها در دستور کار آزمایشگاه های مختلف قرار بگیرد.

در اوایل دهه ی ۶۰ میلادی، اولین سیستم عامل توسط مایکروسافت به نام DOS ساخته شد. در تقریبا ۲۰ سال بعد هم‌ استفاده از سیستم عامل در ساخت و طراحی وسایل دیجتال رایج شد و به همین خاطر، در مقابل پایه های ساخت سیستم عامل های مختلف هم گذاشته شد. از آن جایی که بحث ما در این مطلب درباره ی بالا نیامدن os در گوشی های موبایل است، در ادامه ۳ سیستم‌عامل معروف و پر طرفدار را به شما معرفی می نماییم:

سیستم عامل اندروید

از سیستم‌ عامل اندروید شروع می کنیم که در واقع، توسعه یافته توسط شرکت گوگل است. گوگل برای موبایل ها تبلت‌ ها، این سیستم عامل را عرضه کرد و جدیدترین نسخه ی آن، اندروید 10 است که می‌گویند بر پایه ی لینوکس توسعه یافته است. جالب است بدانید که تقریبا نزدیک به 86 درصد از کاربران از os اندروید استفاده می کنند.

سیستم عامل iOS

سیستم عامل آی او اس،  ساخته شده و توسعه یافته توسط شرکت بزرگ اپل است. آیفون در ابتدا برای استفاده در دستگاه های آیفون خود توسعه داده شد اما حالا، سیستم عامل iOS در دستگاه های ساخت اپل از جمله آیفون، آیپد و آیپاد تاچ پشتیبانی می شود. جدیدترین آی او اس، نسخه ی ios14 است.

سیستم عامل ویندوز فون

این سیستم‌ عامل، توسط شرکت مایکروسافت برای گوشی‌های هوشمند ساخته شده است. ویندوز موبایل هم در تلفن‌ های همراه دارای صفحه لمسی  و هم بدون آن، کار می کند. در این زمینه نیز جالب است بدانید که مایکروسافت، در سال 2010 مایکروسافت ۱ طرح هوشمند جدید با نام ویندوز فون 7 را معرفی کرد.

بالا نیامدن os به خاطر چیست و چگونه تعمیر می شود؟

بگذارید در ابتدای این قسمت به این نکته اشاره کنیم که بالا نیامدن os و خرابی آن، به خاطر بروز عوامل مختلفی همچون: خرابی نرم افزار، نفوذ ویروس های موبایلی، نرم افزارهای مخرب و حتی گاهی سهل انگاری کاربران در پاک کردن فایل های مرتبط است.

درست کردن و یا حتی به روز رسانی سیستم عامل در وسایلی همچون لپ تاپ، معمولا حتی توسط کاربران خبره و آشنا به سیستم های کامپیوتری می تواند صورت بگیرد اما در مورد گوشی های موبایل و حتی انواع مختلف تبلت ها، حتما باید برای حل کردن مشکل بالا نیامدن os به مراکز معتبر تعمیرات موبایل مراجعه کرده و این کار را به کارشناسان حرفه ای تعمیرات موبایل بسپارید. هر چند که درباره لپ تاپ و pc هم پیشنهاد می‌ کنیم تا به یک کارشناس متخصص در این زمینه مراجعه نمایید و ریسک این کار را برای خودتان به ۰ درصد برسانید.

در این مطلب به بررسی سیستم‌ عامل و مختصری به تاریخچه ی آن پرداختیم. درباره سیستم عامل های معروف موبایل برایتان گفتیم و راهنمایی هایی درباره ی حل مشکل بالا نیامدن os را برای شما مطرح کردیم. این نکته ی مهم را باید بدانید که یکی‌ از مشکلات و نشانه هایی که نشان دهنده ی خرابی os و boot نشدن آن است، مشکلات سخت افزاری در وسیله ی شما است.در انتها هم پیشنهاد می کنیم با توجه به این نکات، حتما برای حل مشکل بالا نیامدن os یا همان سیستم عامل خود، به مراکز معتبر تعمیرات تخصصی موبایل همچون دلتوس مراجعه کنید تا با خیال راحت، دستگاه خود را سالم تحویل بگیرید.

در انتها نیز از شما خوانندگان گرامی‌ می‌ خواهیم تا اگر در این‌ زمینه تجربه ی مشابهی دارید، با ما و دیگر خوانندگان مجله ی دلتوس در میان بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.