مدت زیادی نیست که از معرفی آیفون 12 و مدل های مختلف آن می گذرد و حالا بازار موبایل با درز کردن اطلاعاتی محرمانه از ساختار تلفن همراه آیفون 13 دچار شوک شده است.

بر طبق اخبار، شرکت اپل تصمیم دارد تا در اواخر سال میلادی جاری موبایل جدید خود را وارد بازار کند و این در حالی است که تنها 2 ماه از شروع سال 2021 گذشته است.

اما این تنها خبر منتشر شده نیست و بر اساس اخبار علاوه بر تاریخ عرضه این گوشی، اطلاعاتی درباره برخی از دیگر ویژگی های این موبایل و همچنین لوازم جانبی که در این گوشی قرار می گیرد نیز به بیرون درز کرده است.

بروزرسانی خبر: بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس, رونمایی از سری آیفون ۱۳ و هر آنچه که درباره ۴ مدل گوشی آن باید بدانید, همه چیز درباره ی ویژگی های iOS ۱۵ و هر آنچه که درباره ی آن باید بدانید!

اپل واچ سری ۷ با نمایشگری بزرگ تر از سری های قبل!

پیشنهاد می کنیم تا در ادامه در این مطلب از مجله دلتوس همراه باشید تا برای شما هر آن چه که درباره ی گوشی آیفون جدید منتشر شده است را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

خرید گوشی آیفون

حدس و گمان ها درباره آیفون 13

گوشی آیفون جدیدی که امسال قرار است معرفی شود، هنوز نیامده با خود اخبار و حواشی مختلفی را در بازار لوازم تکنولوژی و موبایل به راه انداخته که البته اقدامات نه چندان قدیمی شرکت سازنده اش یعنی کمپانی اپل در به وجود آمدن آن ها بی تاثیر نبوده است.

به گفته مجله اینترنتی tomsguide، گوشی آیفون 13 می تواند یکی از متفاوت ترین گوشی های تولید شده آیفون از طرف شرکت اپل باشد و راهی را که این کمپانی برای عوض کردن رویه اش در ساخت محصولات جدید خود پایه گذاری کرده است را تحکیم ببخشد.

به خاطر همین هم پیشاپیش می گوییم که منتقدان و کارشناسان به نام و معروف حوزه ی تکنولوژی حدس می زنند که سری سیزدهم گوشی های آیفون، ظاهری متفاوت تر از نسخه های قبلی خود خواهند داشت.

حذف لوازم جانبی از جعبه آیفون 13

تصور عوض شدن ظاهر آیفون خود به اندازه کافی خبر جنجالی است اما از آن بحث برانگیزتر برای کاربران، کنجکاوی آن ها برای لوازم جانبی است که از طرف اپل در جعبه ی این گوشی گران قیمت قرار خواهد گرفت.

اگر از طرفداران پر و پا قرص گوشی های آیفون هستید و منتظر هستید تا گوشی آیفون 13 به بازار عرضه شود، باید این حقیقت را با شما در میان بگذاریم که اگر بر طبق شایعات همچنان اپل بر سیاست های محیط زیستی خود تاکید داشته باشد، اپل گوشی های آیفون 13 خود را تنها در یک پاکت نامه کاغذی تحویل خریداران دهد!

با توجه به سابقه ی شرکت اپل، این امر اصلا دور از ذهن نیست اما با این حال تحویل سری سیزدهم گوشی های آیفون در پاکت، به نظر می رسد که شوخی تندی با سیاست های زیست محیطی این شرکت از طرف رسانه ها است اما با این حال به نظر می رسد که رویه ی حذف شارژر و هدفون از جعبه ی موبایل های آیفون تا چند سال آینده ادامه داشته باشد.

این ها نظرات منفی بود و اگر بخواهیم انصاف داشته باشیم، باید بگوییم که علاوه بر اپل، شرکت ها و گروه های دیگری نیز وجود دارند که از این سیاست، دفاع می کنند و آن را حرکتی درست می دانند.

به طور مثال، شرکت Cupertino قصد دارد تا در سال ۲۰۳۰، به صورت صد در صدی از تولید کربن جلوگیری کند.

به همین خاطر معتقد است که شرکت اپل با حذف شارژر و هدفون از جعبه ‌ی گوشی های آیفون و با توجه به کاهش استخراج مواد مختلف از معدن های مختلف، کاهش اندازه‌ ی بسته ‌بندی، کاهش سرعت گرمایش زمین و در نهایت کاهش کربن دی اکسید تولیدی در هنگام ساخت محصولات، برای حفظ محیط زیست بسیار کاربردی است.

جالب است در این زمینه بدانید که، قبل از تولید گوشی آیفون ۱۲، Cupertino در طی یک نظرسنجی از کاربران در رابطه با میزان استفاده از شارژر درون جعبه‌ ی گوشی های آیفون‌ پرسید.

البته داده های دقیقی از نتایج این نظرسنجی در دست نیست اما بر اساس اخبار منتشر شده، کاربران اعلام کرده اند که استفاده‌ ی زیادی از شارژر درون جعبه نمی‌ کنند!

آیفون 13

مشخصات ظاهری آیفون 13

Ming Chi Kuo یکی از تحلیلگرهای بسیار معروف دنیای تلفن های هوشمند و تکنولوژی، درباره ی مشخصات ظاهری آیفون 13 می گوید که صفحه ی نمایش 4/5 اینچ، 1/6 اینچ و 7/6 اینچ را در این گوشی ها شاهد خواهیم بود.

همچنین گویا قرار است تا نرخ تازه سازی صفحه ی نمایشگر در iphone 13 بالاتر رود که البته اطلاعات بیشتری از آن در دست نیست.

دیگر ویژگی که در سری سیزدهم گوشی های آیفون شاهد آن خواهیم بود، استفاده از نمایشگرهای کم مصرف LTPO در این تلفن های همراه است.

لازم به ذکر است که این فناوری در اپل واچ ها هم وجود دارد اما حالا قرار است تا در iPhone 13 هم از این تکنولوژی استفاده شود.

درباره ی ویژگی LTPO باعث می شود تا تخلیه ی انرژی توسط دستگاه کاهش پیدا کرده و 15 درصد عمر باتری اضافه شود.

طبق اخبار گویا قرار است تا این صفحه ها با همکاری سامسونگ و توسط LG Display ساخته شوند.

آخرین ویژگی که در خصوص ویژگی های ظاهری آیفون 13 باید بگوییم این است که به خاطر کرونا و استفاده کاربران از ماسک و اختلال در کارکرد Face ID به وجود آمده، اپل قرار است تا در محصول جدیدش از نمایشگرهای بزرگ و بدون لبه با حسگرهای بسیار پر قدرت را مجددا به کار ببندد هر چند که هنوز هم بازگشت دکمه ی Home بعید به نظر می رسد.

احتمال حذف کابل لایتنیگ از آیفون 13

یکی از دیگر مواردی که درباره ی گوشی تلفن همراه آیفون 13، شایعه ی وقوع آن وجود دارد، حذف کابل های لایتنینگ در این محصول است!

با توجه به استفاده ی حداکثری کاربران از کابل های USB-C، اپل هم به این فکر افتاده که دیر یا زود این کابل را از دور استفاده ی کاربرانش خارج نماید.

البته شایعات دیگری از طرف منتقدانی همچون Fudge و یا Jon Prosser وجود دارد که می گوید، آیفون 13 اصلا درگاه شارژ نخواهد داشت و به جای استفاده از کابل شارژ، به صورت بی سیم شارژ خواهد شد.

بیشتر بدانیم: برای خبرهای منتشر شده در مورد آیفون 13 کلیک نمایید.

دوربین آیفون 13

آیفون 13 قطعا دوربین های بسیار بهتری نسبت به آیفون 12 خواهد داشت اما هنوز اطلاعات کامل و دقیقی درباره ی آن ها موجود نیست.

به نظر Ming-Chi Kuo، این بار و بر خلاف مدل های Pro، دیافراگم لنز فوق عریض خواهد بود و از f2.4 به f1.8 تغییر خواهد کرد.

همچنین عملکرد نور آن بهبود می یابد و لنز آن، فوکوس خودکار خواهد داشت.

در این مطلب، به بررسی ویژگی های احتمالی آیفون 13 پرداختیم هر چند که نباید این را نادیده بگیریم که 9 ماه دیگر به پایان سال میلادی جاری باقی مانده است و ممکن است که بسیار بیشتر از چیزی که فکرش را می کنیم از طرف اپل، شگفت زده شویم.

در ضمن، آیفون 13 می تواند دو برابر مدل های فعلی اطلاعات شما را ذخیره کند و به خاطر بهره بردن از پردازنده ی A15 Bionic، سرعت بسیار بیشتری نسبت به دیگر آیفون ها خواهد داشت.

نظر شما درباره ی آیفون جدید چیست؟ با ما و دیگر خوانندگان دلتوس به اشتراک بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.