آیا ارتقا هارد HDD به SSD در مک بوک ممکن است؟

یکی از مزیت هایی که صاحبین دستگاه های مک بوک از آن برخوردار هستندو اتفاقا از آن به خوبی هم با خبرند این است که می توانند در صورت قدیمی شدن و یا کندی دستگاه، به راحتی به یک مرکز تخصصی تعمیرات مراجعه کرده و هارد دستگاه را مخصوصا در مدل های قدیمی‌ تر، به روز رسانی کنند تادستگاه مک بوکشان سرعتی همچون شتاب و توان دستگاه های جدیدتر را داشته باشد. البته این کار با ارتقاء هارد HDD به SSD در مک بوک صورت می پذیرد که انجام آن، تنها توسط تعمیرکاران و کارشناسان حرفه ای مک بوک،صورت می پذیرد.

به همین خاطر، ارتقا هارد مک بوک به مدلی بالاتر، یکی از پر طرفدارترین مواردی است که معمولا کاربران مختلف برای تعمیرات و ارتقا مک بوک خود، درخواست آن را دارند. برای انجام این کار، شروط مختلفی وجود دارد و مراحل مختلفی صورت می پذیرد که ما در این مطلب از مجله ی دلتوس میخواهیم به آن بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

ارتقا هارد HDD به SSD در مک بوک

مک بوک، یکی از لپ تاپ های پر طرفدار در جهان است که همانطور که ازاسم آن بر می آید، محصولی دیگر از شرکت اپل است. همانطور که درمقدمه اشاره کردیم، موضوع این مقاله ارتقاء هارد HDD به SSD در مک بوک است اما قبل از آن خوب است تا مختصری درباره ی مک بوک و تاریخچه ی آن بدانید که در ادامه برایتان خواهیم گفت.

مک بوک چیست؟

مک بوک (MacBook) یکی از محصولات دیجیتالی بسیار معروف شرکت اپل است که کارایی آن، دقیقا همچون دیگر لپ‌‌ تاپ ها است. لپ تاپ های مک‌بوک برای اولین بار در ماه می سال ۲۰۰۶ به عنوان جایگزین لپ‌ تاپ‌های iBook G4 و همچنین لپ‌ تاپ‌ های ۱۲ اینچی powerbook اپل معرفی شدند که تنها وجه تشابه شان با مدل های قبل تر از خود، استفاده از پردازنده‌های اینتل بود.

جالب است بدانید که شرکت اپل، macbook را برای اولین بار برای کارهای آموزشی وارد بازار کرد اما طولی نکشید که این محصول جدید، بازار آمریکاو پس از آن دیگر کشورهای جهان را به انحصار خود برای تمامی اهدافی که یک pc کوچک از پس آن بر می آید، درآورد. بر طبق مستندات موجود، درسال ۲۰۰۸ بود که مک بوک به عنوان پر فروش ترین لپ‌ تاپ‌ درآمریکا توسط گروه NPD، معرفی شد.

ارتقا هارد HDD به SSD در مک بوک

چگونه ارتقا هارد HDD به SSD در مک بوک انجام می پذیرد؟

یکی از دلایلی که خریداران مختلف را مجاب به خریدن مک بوک می کند این است که لپ تاپ مک بوک را می توان با هزینه ای بسیار بسیار کمتر از یک مک بوک با مدلی جدیدتر، مخصوصا از لحاظ حافظه و هارد؛ ارتقا داد. البته این کار را می توان حتی با خرید یک هارد درایو خارجی یا اکسترنال هم انجام داد اما بهترین گزینه در مورد مک بوک این است که این کار را می توان تنها با مراجعه به یک کارشناس خبره ی تعمیرات مک بوک، به صورت اینترنال یا همان حافظه ی داخلی انجام داد.

با این حال، فرایند ارتقا هارد HDD به SSD در مک بوک بیشتر در دستگاههای قدیمی تر صورت می پذیرد زیرا سیستم این دستگاه ها قدیمی است وامکان ارتقا آن به صورت ساده تر و راحت تر توسط امکانات حرفه ای ومرتبط وجود دارد. اما در دستگاه های جدیدتر و حتی آخرین نسل از مک بوک هایی که به بازار عرضه شده اند، به جای هارد HDD ازم SSD به صورت خودکار در داخل دستگاه استفاده شده است.

البته باید این نکته را متذکر شویم که در مک بوک های جدیدتر همچون مک بوک ۲۰۲۰، طراحی بورد دستگاه همچون بورد گوشی های موبایل شده است و به صورت ic سِت شده است. لازم به ذکر است که در حال حاضر، تعویض، تعمیر و ارتقا حافظه در این دستگاه ها به صورت سخت افزاری وجود ندارد.

چه زمانی باید عمل ارتقا هارد HDD به SSD در مک بوک را انجام داد؟

یکی از سوالاتی که معمولا کاربرانی می پرسند این است که زمان ارتقا هارد HDD به SSD در مک بوک چه وقتی است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دستگاه شما، نشانه هایی از خود بروز می دهد که قطعا در هنگام کاربری با آن، به مشکل بر خواهید خورد.

یکی از نشانه های شایع برای ارتقا هارد، زمانی است که فضای ذخیره‌ سازی کافی در مک بوک خود نداشته باشید. به صورت کلی، زمانی که درایو شما تنها ۱۰ درصد فضای خالی داشت، مک دستگاه شما یا اصطلاحا OS X آن دیگر توانایی دیفرگمنت اتوماتیک فایل‌ ها را ندارد و در نتیجه کارایی دستگاه کاهش پیدا می کند.

در حالت کلی با ارتقا هارد HDD به SSD در مک بوک می توان از مزیت هایی همچون، بهبود عملکرد و سریع تر شدن دستگاه و کاهش مصرف برق با بهره وری بیشتر؛ بهره برد.

هزینه ارتقا هارد HDD به SSD در مک بوک

چندین بار در این مطلب اشاره نمودیم که عمل ارتقا هارد HDD به SSD در مک بوک باید توسط تعمیرکار مک بوک و یا کارشناس حرفه ای و متخصص مک بوک انجام شود زیرا در غیر این صورت، ممکن است دستگاه شما دچار آسیب های جدی شود. از طرفی دیگر، حال که این امکان برای ارتقا سرعت وحافظه ی دستگاه شما وجود دارد، می‌توانید به راحتی با صرف هزینه ای کمتر، دستگاه مک بوک خود را ارتقا دهید و از پرداخت هزینه ای بسیار زیاد برای خرید دستگاه با مدلی بالاتر، بپرهیزید. به همین راحتی!

باید این نکته را درباره ی هزینه ی ارتقا هارد HDD به SSD در مک بوک متذکر شویم که امکان اعلام نرخی ثابت در این مطلب در زمینه ارتقا هارد مک بوک وجود ندارد و هزینه ی این کار، باید توسط تعمیرکار پس از بررسی به شما اعلام شود.

در این مطلب تمامی نکاتی را که باید درباره ی ارتقا هارد HDD به SSD درمک بوک بدانید را برایتان مورد بررسی قرار دادیم. شما می توانید با مراجعه به دلتوس، از تعمیرات و ارتقا دستگاه خود به خوبی مطمئن شوید و حس خوب اطمینان پس از تعمیرات را مخصوصا با بهره گیری از گارانتی پس ازتعمیرات دلتوس تجربه کنید.

در انتها از شما می خواهیم‌ اگر تجربه ای مشابه در این زمینه دارید و یاسوالی در رابطه با ارتقا هارد مک بوک دارید، با ما و دیگر خوانندگان دلتوس درمیان بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.