آنلاک (Unlock) گوشی آیفون چیست:

برخی از اپراتورهای بزرگ تلفن همراه برای جذب مشتری بیشتر با شرکت های نظیر اپل قراردادهایی میبندند که آیفون های مشخص شده از طرف آنها توسط اپل قفل یا(Lock) شوند این به  معنی استکه این گوشیها  فقط با سیم کارتهای همان اپراتور قابل استفاده میباشند و با سیم کارتهای دیگر کار نمیکنند

این سری از آیفون ها به اصطلاح آیفـون های لاک فکتوری  هستند و با قیمت های پایین تر وارد بعضی از کشورها میشوند. از این رو یکی از نگرانی های کاربرانی و سایر کشورها که از آیفون های لاک اسـتفاده میکنند از دست دادن سیگنال آنتن دهی این گوشیها میباشد.

برای اینکه بتوان ازسیم کارتهای دیگر اپراتور ها در این گوشیها استفاده کرد باید این گوشیها آنلاک شوند که این کار با خرید قرارداد اپراتور مورد نظر امکان پذیر است خرید قرارداد شامل تمام مدلهای آیفون یعنی  iPhone 2, iPhone3, iPhone3Gs, iPhone 4, iPhone 4s, iPhone 5, iPhone 5s, iPhone 5c میشود. برای آنلاک کردن روش دیگری نیز وجود دارد که با هزینه کمتری و استفاده از یک چیپ کوچک ((GEVEY SIM که در زیر سیم کارت قرار میگیرد انجام میشود، در روشی که قرارداد خریداری میشود پس از مدت زمان محدودی (معمولاً کمتر از یک هفته) آیفون از حالت لاک خارج شده و از نوع آنلاک (غیر قراردادی) خواهد شد و با تمام اپراتورها از جمله اپراتورهای ایران نظیر ایرانسل، همراه اول، تالیا و رایتل سازگاری خواهد داشت.

 بطور کلی آنلاک گوشی آیفون به سه شکل صورت میگیرد :

1-  آنلاک نرم افزاری (تنهای روی iPhone 3, iPhone 3Gs قابل اجرا است)

2- آنلاک سخت افزاری

3-  آنلاک رسمی از جانب اپراتور

 آنلاک سخت افزاری:

آنلاک سخت افزاری با قطعه ای بنام گِوِی انجام میشود، که در بسته آن علاوه بر قطعه گِوِی، چند خشاب وجود دارد. طرز کار آن به این شکل هست که Slot میکرو برای iPhone 4s و Slot نانو برای iPhone 5, iPhone 5s, iPhone 5c استفاده میشود. گِوِی را روی آن قرار داده و سپس سیم کارت را روی آن قرار میدهید و به آرامی وارد آیفون میکنید. در گِوِی R-SIM  روال کار به این صورت خواهد بود که بعد از قـرار دادن آن در دستگاه، منویی بصورت اتوماتیک باز خواهد شد که در اولین بخش نوع آیفون خود را انتخاب میکنید. سپس لیستی از اپراتورها نمایش داده میشود که اپراتوری که آیـفون شما لاک آنجاست را انتخاب کرده و سپس بعد از یک ریستارت، آنتن شما خواهد آمد.

 تفاوت آنلاک رسمی و آنلاک سخت افزاری:

 اولین تفاوتی که میتوان به آن اشاره کرد این است که آنلاک رسمی شامل تمام آیفون های موجود است، که به ترتیب شامل iPhone 2, iPhone3, iPhone3Gs, iPhone 4, iPhone 4s, iPhone 5, iPhone 5s, iPhone 5cمیشود، اما آنلاک سخت افزاری در حالت عادی شامل  iPhone 4, iPhone 4s, iPhone 5, iPhone 5s, iPhone 5cمیشود.

 از بین آیفون های ذکر شده ای که توسط گیوی قابل آنلاک است، iPhone 4 دارای محدودیت هایی است؛ به این صورت که iPhone 4فقط تا  Baseband 4.10 با گِوِی قابل آنلاک است، یعنی تا iOS 4  که گاهی در بهترین حالت تا  iOS 5نیز قابل انجام است؛ البته این درصورتی است که  با  iOS های اوریجینال اپل ریستور نشده باشد.  اما سایر آیفون های نام برده بدون هیچگونه محدودیتی بصورت سخت افزاری قابل آنلاک می باشند.

در آخر باید یادآور شویم که در دپارتمان خدمات آیفون دلتوس تمامی سه روش فوق برای آنلاک کردن آیفون صورت میپذیرد. برای این کار شما میتوانید به دفتر خدمات دلتوس مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن های شرکت جهت اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایید.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

یک فکر در مورد “آنلاک سخت افزاری و نرم افزاری گوشی آیفون

  1. Eshagh گفت:

    Salam
    Iphone 5 C locke Bell Canada ro inlock mitonin konid?
    Hazinash cheghadr mishe mamnoon.

    1. دلتوس گفت:

      سلام

      بله unlock این گوشی انجام میشود که 400 هزار تومان هزینه دارد و 1 الی 10 روز زمان می برد. درصورت تمایل میتوانید با دفتر خدمات اپل دلتوس تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.