آب خوردگی موبایل و راهکارها و باور های غلط!

یکی از اتفاقات متداولی که برای گوشی های همراه هر کسی می افتد، نفوذ آب و مایعات به داخل آن است که به اصطلاح به آن آب خوردگی موبایل می گویند.

اکثرا زمانی که چنین اتفاقی برای موبایلمان می افتد، اولین کاری که می کنیم این است که در یکی از موتورهای جستجو تحقیق کنیم که در هنگام نفوذ آب به گوشی باید چه کارهایی انجام دهیم که اتفاقا اکثرا راهکارهایی اشتباه اند و در اکثر اوقات حتی باعث خرابی بیشتر هم می شوند.

از آن جایی که یکی از مهم ترین دلایل گوشی موبایل، نفوذ آب و دیگر مایعات به داخل آن است، امروز ما در این مطلب می خواهیم به صورتی کامل و جامع با شما درباره آب خوردگی موبایل بپردازیم پس، با ما همراه باشید.

آب خوردگی موبایل

آب خوردگی موبایل چیست؟

همانطور که در مقدمه هم ذکر کردیم، به تعبیری ساده و مشترک آب خوردگی موبایل همان نفوذ آب و هر نوع مایعات دیگر به داخل آن است که ممکن است باعث آسیب های جدی و غیر قابل جبران شود.

با این که هستند کسانی که تصور می کنند که موبایل در صورت آب خوردگی، دیگر تعمیر نمی شود اما باید بگوییم که اگر در زمانی که چنین مشکلی پیش می آید، به یک تعمیرکار حرفه ای موبایل مراجعه کنید، اتفاقا به راحتی تعمیر و درست خواهد شد.

به  هر حال ممکن است که این اتفاق برای شما هم پیش آمده باشد که اتفاقی موبایل و یا حتی دیگر وسایل الکترونیکی شما در معرض مایعاتی همچون آب و یا الکل قرار گرفته باشند و بعد از مدتی بدون هیچ مشکلی شروع به کار کرده باشند.

در اینجور مواقع معمولا فرضیه ای اشتباه برای افراد به وجود می آید که هر زمان که اتفاقاتی از این دست پیش بیاید، دستگاه درست شده و خود به خود مجددا کار خواهد کرد.

یا اگر برخی از کارهایی که نمونه هایشان را معمولا تنها با یک جستجوی ساده در اینترنت به وفور می توان دید را انجام داد، دیگر تلفن همراهتان مثل روز اول سالم کار خواهد کرد.

که البته باید همین الان به شما بگوییم که این رویه کاملا اشتباه است زیرا بسیار پیش می آید که تلفن های مختلفی به خاطر آب خوردگی و به کار بستن راه های غیر اصولی، گاهی دچار خاموشی کامل می شوند و حتی دیگر قابل استفاده نباشند!

چند باور غلط درباره آب خوردگی گوشی موبایل

ممکن است تا به حال این را زیاد شنیده باشید که اگر زمانی که موبایلتان در معرض نفوذ مایعات قرار می گیرد، آن را داخل ظرفی که حاوی دانه های خام برنج باشد بگذارید، رطوبت داخل موبایل را به خود خواهد کشید.

یا این که موبایل را خاموش کنید و قسمت های مختلف آن را با استفاده از حرارت سشوآر و یا با باد جاروبرقی خشک کنید!!

برخی دیگر به قدری تلفن همراه خود را به امید خارج شدن قطرات آب تکان می دهند که اگر مشکلی به مشکلات دیگر موبایلشان اضافه نشود، جای تعجب ندارد.

به هر حال تمامی این توصیه ها نه تنها درست نیستند بلکه باعث خرابی بیشتر هم خواهند شد.

برای رفع آب خوردگی گوشی موبایل چه باید کرد؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که موبایل خود را خاموش کرده و بعد باتری موبایل را از آن خارج نمایید.

توجه داشته باشید که قبل از خاموشی موبایل به هیچ عنوان هیچ دکمه ای را فشار ندهید و به گوشی فرمانی ندهید.

بعد از آن هم سیم کارت و کارت حافظه را از داخل دستگاه در آورده و بعد آماده مرحله دوم یعنی خشک کردن اصولی گوشی شوید.

در این قسمت تنها کافیست که گوشی خود را با یک دستمال مناسب خشک کنید.

بعد از این که گوشی خود را خشک کردید، تلفن همراه خود را به یکی از بهترین مراکز خدمات و تعمیرات موبایل ببرید تا به راحتی موبایل شما را تعمیر کرده و مشکل آب خوردگی آن را رفع نمایند.

در واقع بهترین و سریع ترین کار برای رفع ایراد تلفن همراه شما، سپردن آن به یک تعمیرکار موبایل حرفه ای و یا یک مجموعه تخصصی است تا با استفاده از تکنیک های مختلف و به روز، موبایل شما را تعمیر نمایند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.