یکی از جذابیت هایی که شرکت اپل برای کاربران خود مخصوصا برای گوشی های آیفون و آیپدهای خود ایجاد کرده، رقابت بر سر ارتقای محصولات این شرکت به ios بالاتر است. همانطور هم که می دانید، IOS، نام سیستم عامل دستگاه های ساخت شرکت اپل است که وظیفه ارتقا کاربری دستگاه های ساخت این شرکت را دارد و در یک کلام، نیمی از وظیفه خاص بودن و راحتی کاربری در گوشی های آیفون بر عهده آن است. اگر گوشی آیفون داشته باشید و یا از آیپد استفاده کنید، می دانید که آخرین آپدیت یا به روز رسانی که اپل ارائه نمود، سیستم‌ عامل ios14 است.

اما درباره قابلیت های آی او اس ۱۴ چه می دانید؟ کدام دستگاه ها به آن ارتقا پیدا می‌ کنند و کدام دستگاه ها از استفاده از آن محروم هستند؟ امروز در این مطلب در دلتوس می‌ خواهیم تا همه چیز را درباره آخرین ارتقا سیستم عامل اپل مورد بررسی قرار دهیم و هر آنچه که شما درباره آن لازم‌ دارید را بازگو نماییم پس، در ادامه با ما همراه باشید.

همه چیز درباره سیستم‌ عامل ios 14 اپل

هر وقت که شرکت اپل اصطلاحا آپدیت جدیدی را به دنیا معرفی می‌کند، تقریبا می‌توان گفت که در بازار تکنولوژی بحث ها و نقدهای مختلف داغِ داغ می شوند. حال ما بر اساس نقدهای موجود می توانیم برخی از برجسته‌ ترین ویژگی‌ های iOS 14 که تفاوت جالبی با سری های قبلی این سیستم ایجاد کرده است را با هم‌‌ مرور کنیم. ابتدا به سراغ نقشه برنامه های نصب شده می رویم. در این به روز رسانی جدید، چینش متفاوتی برای اپلیکیشن‌‌ های نصب شده در موبایل در نظر گرفته شده است. به این حالت که بهApp Library معروف است، به صورت اتوماتیک برنامه هایی که فعالیتی شبیه به هم دارند را در یک دسته در کنار هم قرار می گیرند و علاوه بر آن، برنامه ها را با توجه به عوامل مختلفی همچون میزان استفاده کاربر در یک لیست مجزا قرار می‌ گیرند.

در سیستم عامل ios 14 ویجت‌ ها هم متنوع‌ تر از قبل شده‌ اند. می توانید آن ها را از Today View خارج و بر روی هوم اسکرین قرار دهید. ویژگی جدیدی برای دیوایس‌ های اپل که البته نا گفته نماند مدت زیادی است که دستگاه های اندروید از آن بهره‌‌ مند بوده‌ اند.

 در iOS 14 امکان پشتیبانی از تصویر در تصویر همچون آیپد برای کاربر آیفون نیز، فراهم شده است. قسمت Translate نیز به سیستم عامل iOS 14 اضافه شده و امکان ترجمه در حالت آفلاین آن هم به ۱۱ زبان مختلف را دارد.

با به روز رسانی آی او اس ۱۴ دیگر این امکان به وجود آمده است که در قسمت Messages، افراد را در پیام‌ های گروهی پین و یا منشن کنید. البته با استفاده از ویژگی Inline Replies، می‌توانید به هر پیام ارسال شده در هر گروهی، پاسخ جداگانه بدهید.

در به روز رسانی آی او اس جدید، ضمن‌ تشخیص جاده ها و مسیرهای شلوغ و یا خلوت، امکان استفاده از قابلیت مسیریابی با دوچرخه نیز اضافه شده است.

اگر هم که خودروی مدل بالایی دارید می‌ توانید از قابلیت car key اپل استفاده کنید و به این وسیله، قادر خواهید بود که با گوشی آیفون و قابلیت NFC، قفل ماشین خود را باز کنید.

دیگر ویژگی که به آخرین سیستم عامل اپل اضافه شده و برای کاربران از جذابیت قابل توجهی برخوردار بوده، App Clip است که با استفاده از آن کاربران می‌ توانند تا بدون نیاز به دانلود کامل برنامه ها از اپ استور و یا سیبچه در ایران، از آن استفاده کنند و در صورت عدم تمایل به‌ استفاده، قبل از اتمام بارگزاری آن را متوقف سازند.

کدام یک‌ از گوشی های آیفون و تبلت های آیپد به سیستم عامل ios14 ارتقا پیدا می کنند و کدام ها ارتقا پیدا نمی کنند؟

همانطور که در جریان هستید، با هر بار آپدیت جدیدی که شرکت اپل برای سیستم‌ عامل های خود معرفی می کند، برخی از مدل های قدیمی تر قطعا اجازه دسترسی به آن را از دست خواهند داد و برخی از دستگاه ها همچون سابق، اجازه استفاده از سیستم عامل بالاتر را دارند. این بار، دستگاه هایی که اجازه ارتقا به ios 13 را پیدا کرده اند، اجازه به روز رسانی به ios 14 را نیز دارند. همچنین، محصولات آینده شرکت اپل‌ همچون ایفون های سری ۱۲ همچون آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و یا آیفون ۱۲ پرو مکس نیز تا ارائه آپدیت جدید، با آی او اس ۱۴ کاملا سازگار هستند. در ادامه موبایل های آیفون که اجازه ارتقا به سیستم عامل ios 14 را دارند را به تفکیک برای شما معرفی خواهیم کرد.

دستگاه هایی که به سیستم‌ عامل iOS 14 آپدیت می شوند عبارتند از:

● آیفون 11 پرو مکس: عرضه شده در سپتامبر 2019

● آیفون 11 پرو، تاریخ عرضه: سپتامبر 2019

● آیفون 11 تاریخ عرضه: سپتامبر 2019

● آیفون XR، تاریخ: اکتبر 2018

● آیفون XS مکس، تاریخ عرضه: سپتامبر 2018

● آیفون XS، تاریخ عرضه: سپتامبر 2018

● آیفون X، تاریخ عرضه: نوامبر 2017

● آیفون 8 پلاس، تاریخ عرضه: سپتامبر 2017

● آیفون 8، تاریخ عرضه: سپتامبر 2017

● آیفون 7 پلاس، تاریخ عرضه: سپتامبر 2016

● آیفون 7، تاریخ عرضه: سپتامبر 2016

● آیفون SE، تاریخ عرضه: مارس 2016

● آیفون 6S پلاس، تاریخ عرضه: سپتامبر 2015

همچنین آیپدهایی که مجاز به ارتقا به سیستم عامل lpados14 هستند نیز عبارتند از:

● آیپد پرو 12.9 و 11 اینچی، تاریخ عرضه: اکتبر 2018

● آیپد پرو 12.9 و 10.5 اینچی، تاریخ عرضه: ژوئن 2017

● آپید پرو 12.9 و 9.7 اینچی، تاریخ عرضه: سپتامبر 2015 و مارس 2016

● آیپد (نسل هفتم)، تاریخ عرضه: سپتامبر 2019

● آیپد (نسل ششم)، تاریخ عرضه: مارس 2018

● آیپد (نسل پنجم)، تاریخ عرضه: مارس 2017

● آیپد مینی (نسل پنجم)، تاریخ عرضه: مارس 2019

● آیپد ایر (نسل سوم)، تاریخ عرضه مارس ۲۰۱۹

در این مطلب گوشی های آیفون که قابلیت ارتقا به سیستم عامل ios 14 را دارند و همچنین آیپدهایی که توان ارتقا به ipados 14 را دارند، معرفی نمودیم و در کنار آن، مهم ترین ویژگی های این سری از آپدیت های اپل را که برای آیپدها بسیار کاربردی تر است را مورد بررسی قرار دادیم. در انتها اضافه می‌ کنیم که حتما برای ارتقا و به روز رسانی سیستم عامل خود و دیگر مشکلات گوشی های آیفون به مراکز تعمیرات تخصصی گوشی های آیفون همچون دلتوس مراجعه کرده و به راحتی همگام‌ با تغییرات جهانی، کاربری مناسبی از گوشی های ساخت شرکت اپل داشته باشید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.