یکی‌از دلایل شایع مراجعه کاربران برای تعمیرات گوشی تلفن همراه، پدیده ای است به نام باد کردن باتری موبایل که فارغ از سلامت گوشی و یا سایر اتفاقاتی که ممکن است برای یک گوشی موبایل اتفاق بیفتد، هر از گاهی برای کاربران گوشی مخصوصا کسانی که استفاده ی بلند مدت از یک دستگاه موبایل را دارند، پیش می آید. به هر حال باتری یک‌ قطعه کاملا مصرفی با ترکیبی شیمیایی است که پس از مدتی مشخص و تحت تاثیر برخی عوامل بیرونی، تاریخ انقضا آن سر می‌ رسد و قطعا برای تعویض آن باید اقدام‌ نمود. به هر حال هیچ تلفن همراهی بدون‌ باتری نمی تواند کار‌ کند و تعویض باتری موبایل چه در صورت باد کردگی و چه در صورت خرابی، امری کاملا اجتناب ناپذیر است.

بیایید تا فرض کنیم‌ که باتری موبایل باد کرده و شما متوجه بروز این مشکل شده اید، سوالاتی که ممکن است برایتان پیش بیاید، ابهاماتی‌ از قبیل: چرا اصلا باتری موبایل باد می کند؟ برای درست کردن و تعمیر آن چه کارهایی می توان کرد و اصلا باید به کجا برای بررسی و حل آن باید مراجعه کرد، است. امروز ما در این مطلب در دلتوس می‌ خواهیم تا به اتفاق شما، پدیده ی باد کردگی باطری موبایل، راه حلی برای بر طرف سازی آن و همچنین مرکزی معتبر برای مراجعه به آن‌ را مورد بررسی و معرفی قرار دهیم. فرقی نمی کند که تلفن‌ همراه شما اندرویدی باشد یا آیفون، این‌ اتفاق برای تمامی دارندگان موبایل اتفاق می‌ افتد. به همین‌ خاطر پیشنهاد می کنیم تا حتما در ادامه با ما همراه باشید.

مشکلی کاملا با منشا شیمیایی به نام باد کردن باتری موبایل!

همانطور که در مقدمه هم اشاره کردیم، باتری موبایل یک قطعه کاملا مصرفی است که از ترکیبات شیمیایی ساخته شده و تاریخ انقضایی کاملا معلوم‌ و مشخص دارد. خرابی باتری موبایل، پدیده ای کاملا طبیعی است که برای همه ی کاربران گوشی های تلفن همراه بالاخره اتفاق می افتد اما تحت تاثیر عوامل مختلفی ممکن است که این‌ خرابی، زودتر از موعد اتفاق بیفتد. جالب است بدانید که هیچ پارامتری برای تعیین طول عمر یک باتری موبایل به صورت کاملا مطلق وجود ندارد و کلیه ی اعداد و ارقام موجود درباره عمر یک باتری و یا روش های تعیین عمر یک باتری، کاملا نسبی هستند.

باتری های موبایلی که تا امروز دیده اید معمولا لیتیومی هستند و از ۳ ورق با ترکیبات کاملا شیمیایی به عنوان لایحه های محافظ تشکیل شده و سپس به صورت تا شده در می آیند.

و اما از طرفی دیگر، عوامل مختلفی می توانند بر سلامت یک باتری و طول عمر آن تاثیر داشته باشند. این که در طول چه بازه های زمانی موبایل به شارژ زده شود، درصد سلامت باتری، میزان مدت شارژ شدن گوشی موبایل، دمای گوشی، سرما و گرمای محیط اتاق، تنها برخی از عوامل تاثیر گذار و بسیار مهم بر روی مسئله ی سلامت باتری موبایل هستند.

بالاتر هم در همین‌ بخش اشاره ای کوتاه به شکل ساختار یک باتری موبایل داشتیم. حالا باید بگوییم که خرابی باتری موبایل خود را به صورت های مختلف نشان می دهد که باد کردن باتری موبایل یکی از نشانه های آن است. در این حالت، در واقع ترکیبات ساختار باطری از خود گازی شیمیایی متصاعد می کنند که باعث بادکردگی باطری می شوند. این گاز شیمیایی کم کم باعث از بین رفتن لایه های محافظ می شود و عایق را به مرور زمان از بین‌ خواهند برد. باتری هایی هم که خراب می شوند اصولا به شکل و صورت های  مختلفی در می آیند. باتری ها معمولا یا چروکیده و یا متورم و حتی گاهی نرم می شوند. گاهی کل سطح یک باتری باد می کند و گاهی هم تنها قسمتی از آن که معمولا در گوشه قرار گرفته است، بزرگ خواهد شد. در واقع تمامی این نشانه ها، نوید خرابی باتری موبایل شما و یا حتی فاسد شدن آن را می دهند. جالب است بدانید که برخی از باتری های خراب هم تا مدتی کار خواهند کرد ولی این امری کاملا موقتی است و قطعا در این شرایط به زودی با پدیده ی خاموشی موبایل در اثر خرابی باتری و باد کردگی آن روبرو خواهید شد. همچنین از لحاظ مهندسی نیز چنین باتری هایی باید کاملا تعویض و از مدار خارج شوند.

این نکته یادتان باشد که هر زمان باتری موبایل شما باد کرد، قطعا گازهای شیمیایی از آن متصاعد شده و در آن باعث خرابی شده است.

باید این نکته را بدانید که باد کردن باتری موبایل تنها باعث از کار افتادن آن نمی شود بلکه در صورت اقدام برای تعویض آن، صدمات دیگری هم به گوشی تلفن همراه شما نیز وارد می شود. برخی از مشکلاتی که باد کردگی باتری باعث آن می شود عبارتند از:

● فشار به صفحه نمایش و شکستگی LCD

● ایجاد هاله در گوشه و همچنین بر روی صفحه ی نمایش موبایل

● بلند شدگی صفحه نمایش موبایل

● فشار به قاب گوشی و در نتیجه شکستگی آن

چگونه پدیده باد کردن باتری موبایل را می توان تعمیر کرد؟

لازم است تاکید کنیم که خرابی باتری موبایل آن‌هم از نوع باد کردگی، پدیده ای تعمیر پذیر نیست و تنها با تعویض باتری موبایل آن هم در یک مرکز معتبر و تخصصی تعمیرات انواع موبایل و با استفاده از تجهیزات مخصوص و قطعاتی همچون باتری اصل و اورجینال همچون دلتوس باید صورت پذیرد.

این توصیه را از ما بپذیرید که هیچ زمانی خود اقدام‌ به تخلیه باد باتری خود از سر کنجکاوی و یا آزمایشات علمی و هیجان انگیز خانگی نکنید زیرا، این کار قطعا یکی از خطرناک ترین کارهایی است که می توانید در چنین شرایطی انجام دهید!

تعمیرکاران موبایل، با استفاده از ابزار و تجهیزات خاص و در محیطی کاملا مخصوص، این کار را انجام می دهند. اگر این کار توسط افراد ناشی و بدون استفاده از وسایل خاص صورت بپذیرد، ممکن است باعث بروز اتفاقاتی تلخ و حتی شاید با ابعادی جبران ناپذیر باشد زیرا به خاطر نزدیکی بسیار زیاد دو ورق کاتود و آنود و فرآیند شیمیایی که بین این ۲ صورت می‌ گیرد، ممکن است باعث اتصالی، آتش سوزی، سوختن موبایل و یا حتی انفجاری هر چند خفیف شود. یادتان باشد که باد کردن باتری موبایل و خالی کردن باد آن، هیچ وقت نباید توسط افراد ناشی صورت بگیرد و قطعا تنها یک‌ تکنسیسن با تجربه و متخصص و با در اختیار داشتن وسایلی خاص و در مکانی خاص باید صورت بگیرد پس، هیچ وقت این کار را امتحان نکنید.

در این مطلب کاملا پدیده باد کردن موبایل و منشا این اتفاق را برای شما مورد بررسی قرار دادیم. این که چه عواملی باعث باد کردن موبایل می شود و چگونه باید این مشکل را بر طرف کرد و اصلا به کجا مراجعه کرد را برایتان کاملا تشریح کردیم. حتی هشدارهایی هم دادیم که قطعا باید آن ها را جدی بگیرید. در انتها اضافه می کنیم که حتما هم برای خرید باتری موبایل جدید و هم برای تعویض آن به مرکزی همچون دلتوس مراجعه کنید تا هم باتری شما با قطعه ای اصلی تعویض شود و هم از سلامت موبایل خود و تعمیر آن مطمئن شوید. ما می‌خواهیم تا به پاس اعتماد و همراهی شما، حس خوب اطمینان پس از تعمیرات را با ما تجربه نمایید.

در انتها هم از شما می‌ خواهیم تا اگر تجربه ی مشابهی در زمینه باد کردگی باتری موبایل و تعویض آن دارید با ما و دیگر خوانندگان دلتوس در میان بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.