بارها  پیش آمده است که برای تعمیر نوت بوک (لپ تاپ)، گوشی آیفون، آیپد و یا تبلت خود به دنبال یک مرکز تعمیر معتبر میگردید. از این رو در اینجا به بررسی مهمترین شاخصهای یک مرکز تعمیر معتبر می پردازیم:

با توجه به افزایش محصولات دنیای انفورماتیک و رشد مشکلات آنها و نیازشان به بروز رسانی شدن (update) مراکزی که خدمات مورد نظر را ارائه میدهند نیز افزایش پیدا کرده و انتخاب یک مرکز معتبر با کارشناسان متخصص مشکل شده است. از این رو به بررسی برخی نکاتی که لازم است یک مرکز تعمیر معتبر (service center) دارا باشد میپردازیم:

** سرعت در ارائه خدمات به مشتریان.

باید توجه کرد که تنها عامل سرعت کافی نیست. بطور مثال ممکن است شما نوت بوک (لپ تاپ) خود را برای مشکل خالی شدن سریع شارژ  به یکی از این مراکز ببرید و آنها در اولین مرحله باطری را تعویض کنند. شما از تشخیص سریع و صرفه جویی در زمان با خوشحالی هزینه آن را می پردازید، اما بعد از یک بار استفاده باز همان مشکل را داشته باشد. این یعنی کارشناسان برای بررسی تمام احتمالهای ممکن زمان نگذاشته اند.

** تأمین قطعات یدکی مورد نیاز

تنها تشخیص مشکل آیفون، نوت بوک و آیپد کافی نیست. مراکز تعمیر معتبر باید بتوانند بعد از تشخیص مشکل آن را برطرف کنند. بطور مثال این کافی نیست که به شما گفته شود مشکل touch آیفون شما است و میتوانید آن را تهیه کنید تا برای شما تعویض کنیم.

**  استفاده از قطعات یدکی اصلی

در مراکز معتبر تا حد ممکن از قطعات یدکی اصلی  استفاده میشود و درصورت استفاده از قطعات با کیفیتی در حد اصل به مشتری اعلام میشود.

** ارائه خدمات پس از فروش مطلوب بعد از دوره گارانتی

گاهی برخی از مراکز تعمیر نوت بوکها و یا تبلتها بعد از اتمام دوره گارانتی مسئولیتی در قبال تعمیر و ارائه خدمات اسخت افزاری و یا نرم افزاری برای دستگاه ها قبول نمیکنند. درصورتی که مراکز تعمیری که با کارشناسان متخصص جوابگوی مشتریان خود هستند بعد از پایان دوره گارانتی همچنان به ارائه خدمات سخت افزاری و  نرم افزاری می پردازند.

**انجام تعمیرات بر طبق دقیقترین اصول علمی و فنی با وجود مهندسین مجرب

داشتن قطعات لازم جهت تعمیر به تنهایی کافی نیست. بلکه مراکز تعمیر معتبر باید از کارشناسان سخت افزاری و نرم افزاری با دانش روز تکنولوژی مورد نیاز استفاده کنند تا بتوانند جوابگوی مشکلات مشتریان باشند.

** نظر خواهی از مشتریان جهت بهبود روند خدمت گذاری

گاهی صحبت با مشری بابت مشکل به وجود آماده کمک به سزایی در حل سریعتر و درست مشکل میکند. برخی مراکز بعد از گرفتن دستگاه آن را برای تعمیر ارجاع میدهند بدون اینکه کارشناسان مرکز با مشتری صحبت کنند. این باعث اتلاف وقت و یا حتی هزینه های بی دلیل میشود. بطور مثال ممکن است شما بدانید که نوت بوک خود را با شارژری با ولتاژ اشتباه استفاده کرده باشید و همین امر باعث اختلال در باطری آن شده باشد، اما کارشناسان باید زمانی را برای رسیدن به این دلیل صرف کنند که تنها با چند دقیقه صحبت هم به خود و هم به شما کمک کرده اند.

** تست قطعات در حضور مشتری در صورت درخواست وی

این کار باعث جلب اعتماد مشتری و کسب اعتبار برای مجموعه ارائه دهنده خدمات میشود.

** اطلاع رسانی وضعیت قطعه بصورت حضوری / تلفنی

بارها پیش آماده که شما  هنگام دریافت دستگاه خود از مراکز ارائه خدمات با صورت هزینه های سنگین مواجه شدید یا حتی چندین روز بعد از تحویل دستگاه خود از وضعیت آن بی خبر بوده اید، درصورتی که مراکز تعمیر معتبر  قبل از انجام کار به مشتریان خود اعلام هزینه میکنند تا درصورت موافقت اقدام نمایند. همچنین در تمام ساعات کاری به صورت حضوری و یا تلفنی پاسخگوی مشتریان خود برای اطلاع از وضعیت دستگاه هستند.

** ارائه دوره گارانتی برای تعمیرات

یک مرکز معتبر تعمیرات نوت بوک، آیفون، تبلت و آیپد پس از انجام تعمیر، در قبال کار خود به مشتری دوره گارانتی ارائه میدهد. برای مثال گارانتی دلتوس برای هارد و رم یک سال گارانتی و یا برای چیپ 6 ماه گارانتی ارائه میدهد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.