آیپدها، محصولات بسیار کاربردی و پر طرفدار شرکت معروف و بسیار بزرگ اپل هستند که انتظارات کاربران وفادار این شرکت برای استفاده از یک تبلت پر قدرت و خاص‌ را تا حد زیادی برآورده کرده اند. البته محبوبیت آیپدها تا حد زیادی مدیون جاه طلبی و پیشتازی این شرکا در زمینه ی ارتقا محصولات خود چه از نظر سخت افزار و چه در زمینه ی اضافه کردن قابلیت هایی در دسته بندی واقعیت افزوده ها به این محصولات است. شاید شاهد مدعای ما بر این حرف، پر رنگ ترین کنایه ی اپل در سایت رسمی خود در زمان ارائه ی این محصول بود. زمانی که اپل استعاره ی رایانه ی بعدی شما، قطعا کامپیوتر نیست، را استفاده کرد، اشاره ای واضح به کاربردی بودن آیپد پرو ۲۰۲۰ با قابلیت اتصال کیبورد به آن و تبدیلش به یک لپ تاپ را به رخ همگان کشیده است.

محصولات اپل و علی الخصوص آیپدها چه در زمینه ی خرید و فروش و هم در زمینه ی تعمیرات آیپد در ایران طرفداران پر و پا قرص خودش را دارد. همچنین داغ ترین محصول ارائه شده توسط اپل در دسته ی تبلت ها، آیپد پروی ۲۰۲۰ است. به همین خاطر ما در تیم تحریریه ی دلتوس تصمیم بر آن گرفتیم‌ تا نقد و بررسی کوتاه ولی کاربردی درباره ی این محصول را برای شما به رشته ی تحریر در بیاوریم. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم که اگر قصد خرید و یا تعویض و ارتقای دستگاه آیپد خود به مدلی بالاتر را دارید، تا به انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نمادی جدید از جاه طلبی های اپل، آیپد پرو ۲۰۲۰

به نظر می رسد که یکی‌ از رسالت های شرکت اپل این باشد که همیشه تفاوتی عمیق تر و قابل توجه تری نسبت به رقبای خود دارد و هیچ وقت در عین‌ احترام به قابلیت دیگر شرکت های فعال در حوزه ی تکنولوژی و تولید لوازم دیجیتال، خودش را با دیگر شرکت ها در یک کفه ی ترازو قرار نمی دهد. اگر به تاریخچه ی ساخت و تولید این محصول اپل مخصوصا در این اواخر دقت کنید، خواهید دید که همه ی نظرات حول محور ساخت این دستگاه و مدل های مختلفش به ۲ بخش تقسیم می شوند. برخی می‌ گویند که با خرید دستگاه گران قیمتی مثل آیپد پرو ۲۰۲۰ می توان دیگر از خرید لپ تاپ و یا داشتن آن بی نیاز بود زیرا این دستگاه ها، کاملا نیاز مخاطبین خود به دنیای تکنولوژی و ابزارهای آن را بر طرف می کنند. و البته در مقابل هم عده ای این نظریات را تنها برای توجیه قیمت گران این دستگاه می دانند و چنین جایگاهی را برای آن اصلا متصور نیستند.

اگر از همه ی این توصیفات بگذریم و تمرکزمان را بر روی قابلیت های این دستگاه  بگذاریم، باید بگوییم که برخورداری از سیستم عامل قدرتمندی همچون iPados که نزدیک به ۱ سال است که اپل از آن به صورت انحصاری به عنوان بهترین os برای آیپد معرفی کرده، مهم ترین گام در خاص و انحصاری کردن محصولش را به عنوان ماهیتی مستقل برداشته است. در حال حاضر هم این تبلت ها با ipados ۱۳.۴ روانه ی بازار شده اند.

همچنین امسال با معرفی آیپد پرو ۲۰۲۰ به عنوان چهارمین نسل از تبلت های منحصر به فرد خود، همانطور که گفتیم محصولی را روانه ی بازار کرده است که کاربرانش را از داشتن رایانه و لپ تاپ بی نیاز کرده است. داشتن قابلیت شخصی سازی هوم و همچنین استفاده از ترک پدها، کاربران آیپد پرو ۲۰۲۰ را به دنیای لپ تاپ ها نزدیک تر کرده است.

اپل، از همان ۲ سال پیش که تصمیم بر استفاده از المان های منحصر به فرد در ساخت آیپد کرد، پایه های تغییر را از نسل سوم‌ بنا گذاشت و در نسل چهارم، به بار نشاند. در آیپد پرو عرضه شده در سال ۲۰۲۰، ابعاد فیزیکی این دستگاه نسبت به گذشتگان خود کمتر شده و در عوض، قطر نمایشگر ۰/۵ اینچ، بیشتر شده است. در آیپد پرو ۲۰۲۰، کلید هوم حذف شده و ضخامت حاشیه های اطراف نمایشگر آن، کمتر شده و face id، جای قابلیت finger touch را در آن، گرفته است. همچنین در حاشیه ی آیپد پرو، بریدگی وجود ندارد و این از طرف کاربران خود یک حسن معرفی شده است. اندازه ی تصویر در آیپد پرو، ۴:۳ است که کاملا سایزی ایده آل برای کاربران معرفی می شود.

در واقع اگر صادق باشیم، آیپدهای ارائه شده در سال ۲۰۲۰ با همتایان ارائه شده ی خود در سال ۲۰۱۸، از لحاظ ظاهری تفاوت چندانی ندارد. البته نباید از استرس های کاربران در هنگام کار با این تبلت هم بگذریم زیرا به خاطر قطر کم آن، هر لحظه بیم خرابی و شکنندگی آن از طرف افراد می رود. برخی از کابران هم گزارش کرده اند که در هنگام کار با تبلت، قلمشان گویی به صورتی کاملا محسوس در نمایشگر فرو می‌ رود.

 قرار گیری کلیدها در آیپد پرو ۲۰۲۰، باعث شده اند که کلید‌های کنترل صدا و On/Off در آیپد پرو در گوشه‌ ی بالایی از لبه‌ ی راست و گوشه‌ ی سمت راست از لبه‌ ی بالای دستگاه، فضای مناسب را اشغال نمایند. همچنین لبه‌ ی سمت راست این آیپدها، علاوه‌ بر کلیدهای کنترل صدا، از اتصال مغناطیسی قلم اپل و درگاه ورودی سیم‌ کارت LTE، میزبانی می‌ کند.

 بدنه‌‌ ی فلزی iPad Pro 12.9 برخلاف گوشی های آیفون، در برابر جذب لک و اثر انگشت مقاومت بسیار بیشتری از خود نشان می‌ دهند آیپد پرو ۲۰۲۰ در ۲ رنگ نقره‌ ای و خاکستری روانه‌ ی بازار شده است.

اپل همچنان به استفاده از پنل IPS LCD در آیپد پرو ادامه داده و با استفاده از قابلیت ProMotion برای به‌ روز رسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی، تجربه ای جدیدی را به کاربرانش هدیه می دهد.

تعداد برنامه ها و بازی هایی که ipados آیپد پرو پشتیبانی می کند، این روزها رو به فزونی است و این‌ خود خبری خوب برای کاربران است. همچنین آیپد پرو ساخت سال ۲۰۲۰، از نظر زاویه ی دید در بین بهترین‌ ها قرار می‌ گیرد.

 در این مطلب به همت تیم تحریریه ی دلتوس، مهم ترین عوامل و ویژگی های آیپد پرو ۲۰۲۰ را مورد بررسی و تفحص قرار دادیم. در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که تعمیرات این دستگاه ها، خود یکی از چالش های مهم خریدارانش است که در صورت خرابی و بروز مشکل اصلا به کجا باید برای تعمیرات آیپد آن هم تخصصی مراجعه نمایند. خبر خوب این است که شما در صورت بروز هرگونه خرابی در همه ی محصولات اپل و دیگر شرکت ها، می توانید به دلتوس مراجعه کنید و تعمیرات آیپد، تعمیرلت تبلت، تعمیرات موبایل، تعمیرات لپ تاپ و بسیاری از دیگر لوازم‌ دیجیتالی را از ما بخواهید و طعم آرامش و اطمینان پس از تعمیرات را با ما تجربه کنید. همچنین از شما می‌خواهیم‌‌ تا نظراتتان را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.