شاید شما هم جزو کسانی باشید که با خود گوشی مسافری وارد کشور کرده‌اید و قصد رجیستر کردن گوشی مسافری را در سایت گمرک دارید.

 

در مقاله قبلی تمام نکات مربوط به رجیستر کردن گوشی را با هم بررسی کردیم. اما سوال اینجاست که اگر گوشی را از خارج کشور وارد کرده باشیم برای فعال کردن چه باید کرد؟

به خاطر داشته باشید که پس از ورود به کشور تنها 1 ماه فرصت دارید تا با اطلاعات شخصی خود اقدام به رجیستر کردن گوشی مسافری نمایید. به همین منظور با داشتن اطلاعات زیر وارد سایت گمرک شوید و مراحل را دنبال کنید.

 

  • شماره پاسپورت (همان پاسپورتی که با آن وارد کشور شدید)

  • کد ملی (کد ملی همان شخصی که صاحب پاسپورت است)

  • شماره موبایل (حتما باید با همان کد ملی ثبت شده باشد)

  • IMEI گوشی وارد شده جهت رجیستر کردن

 

با مدارک فوق وارد سایت گمرک شده و IMEI گوشی مسافری را وارد کنید. با وارد کردن IMEI وارد مرحله بعدی می‌شوید که باید سایر اطلاعات گوشی مسافری را وارد کنید.

از آنجا که سایت گمرک با سایت های ثبت احوال و مخابرات لینک می‌باشد اگر مغایرتی بین اطلاعات وارد شده وجود داشته باشد قادر به رجیستر کردن گوشی مسافری خود نمی‌باشید.

در مرحله پایانی مبلغ لازم جهت رجیستر کردن گوشی مسافری توسط سایت گمرک به شما اعلام خواهد شد که درصورت پرداخت آنلاین هزینه مراحل در سایت گمرک به پایان رسیده است.

بعد از این باید در سایت همتا شده با همان شماره‌ای که گوشی را با آن در سایت گمرک ثبت کرده‌اید وارد شوید. از بخش ثبت اطلاعات مسافری، اطلاعات خود را وارد کرده و پس از ثبت منتظر تأیید سایت همتا شوید.

درصورت تأیید سایت همتا، شما یک کد جهت رجیستر کردن گوشی مسافری خود دریافت خواهید کرد که می‌توانید طبق توضیحات مقاله قبلی مراحل را انجام دهید.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.