با یک بررسی ساده می‌توانید دلایل خالی شدن سریع شارژ باتری موبایل خود را دریابید و با چند راه کار ساده میزان مصرف باتری موبایل خود را مدیریت کنید تا مصرف باطری گوشی را کاهش دهید.

  • آپدیت کردن سیستم عامل موبایل

اگر شما هم از کاربران آیفون هستید شاید احساس کرده باشید که بعد از آپدیت شدن سیستم عامل موبایل‌تان، مصرف باتری تغییر کرده و نیاز به مدیریت مصرف باطری گوشی دارید.

این یک احساس طبیعی است که براساس گرافیک بالاتر سیستم عامل‌های جدید و مصرف بیشتر شارژ نرم‌افزارها روی می‌دهد که یکی از دلایل خالی شدن سریع شارژ باتری موبایل است.

 

  • GPSها از دلایل خالی شدن سریع شارژ باتری موبایل

نرم‌افزارهایی که GPS (موقعیت مکانی) ساپورت هستند در زمان فعال بودن یکی از دلایل خالی شدن سریع شارژ باتری هستند زیرا تا زمانی که GPS فعال باشد نرم‌افزار مدام در حال به روز نگه داشتن موقعیت جغرافیایی شما است.

بهتر است تنظیمات را طوری انجام دهید که تنها در هنگام استفاده، GPS فعال باشد تا بتوانید مدیریت مصرف باطری گوشی را بهینه کنید.

 

  • نمایشگرهای روشن از دلایل خالی شدن سریع شارژ باتری موبایل اند

به نظر می‌رسد یکی از دلایل خالی شدن سریع شارژ باتری موبایل، افزایش سایز نمایشگرها در سال‌های اخیر و کیفیت بالاتر تصویر و روشنایی بیشتر آن‌هاست. به همین دلیل بهتر است در درجه اول تنظیم روشنایی دستگاه خود را در حالت اتوماتیک قرار دهید و هنگامی که درصد شارژ باتری شما پایین آمده و دسترسی به شارژر هم ندارید بهتر است روشنایی را به حداقل برسانید.

 

  • روشن بودن بلوتوث

با به بازار آمدن ساعت‌های هوشمند، مچبندهای سلامتی، اسپیکرهای بی‌سیم و سایر دستگاه‌های بلوتوث، روند خالی شدن سریع شارژ باتری موبایل بیشتر شده است. از این رو برای مدیریت مصرف باطری گوشی پیشنهاد می‌کنیم بلوتوث خود را تنها در زمان‌های لازم روشن کنید.

 

  • باز ماندن نرم افزارها در پس زمینه

برای شناسایی نرم‌افزارهای پر مصرف بهتر است در تنظیمات خود نگاهی به لیست پر مصرف‌ها بیندازید. با شناسایی آن‌ها می‌توانید فعالیت آن‌ها را محدود کنید تا مدیریت مصرف باطری گوشی خود را بهبود ببخشید. باز بودن نرم‌افزارهای پر مصرف یکی از دلایل خالی شدن سریع شارژ باتری موبایل است که قابل پیشگیری است.

 

  • استفاده از wifi به جای اینترنت سیم کارت

از آنجا که یکی از دلایل سریع خالی شدن شارژ باتری موبایل استفاده از اینترنت سیم کارت (Data) به جای اینترنت wifi است بهتر است در اماکنی که امکان استفاده از wifi را دارید اینترنت سیم کارت خود را خاموش نموده تا مصرف باطری گوشی را مدیریت کنید.

 

  • گرما

یکی از دلایل محیطی که باعث تخیله سریع شارژ باتری موبایل می‌شود گرما است. بهتر است در فصول گرم بیشتر مراقب گوشی خود باشید. بطور مثال از قرار دادن موبایل در برابر نور مستقیم آفتاب و یا قرار دادن برای مدت طولانی در ماشین خودداری کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر راجب به عمر باطری و دلایل خالی شدن سریع باتری موبایل می توانید به این مقاله نیز مراجعه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.