به گزارش ایتنا از مهر، برای کاربرانی که میخواهند مراقب وزن خود باشند این بهترین گجتی است که تاکنون تولید شده زیرا علی رغم اندازه کوچکش میتواند به طور دقیق مقدار کالری موجود در غذا را مشخص کند.

این گجت هم اندازه یک جاکلیدی کوچک است و همراه یک اپلیکیشن موبایل کار میکند و دارای طیف سنج برای تحلیل شیمیایی ترکیبات غذا است.

سازندگان کانادایی این گجت مدعی شده اند که این گجت میتواند به کاربر خود اطلاعاتی درباره مواد آلرژی زا، ترکیبات شیمایی، مواد مغذی، کالریها و مواد تشکیل دهنده غذا ارائه کند.
این دستگاه از روی پلاستیک نیز مواد غذایی را اسکن میکند و افرادی که برای خرید به فروشگاه ها میروند میتوانند از روی بسته بندیهای پلاستیکی میزان ترکیبات و کالریهای مواد غذایی بسته بندی شده را مشخص کنند.

این دستگاه پس از اسکن غذاها اطلاعات آن را به یک سرور ویژه وب آپلود می کند. الگوریتمی در این میان طراحی شده که می تواند از این اطلاعات یک گزارش تهیه کند و آن را برای یک اپلیکیشن تلفن هوشند ارسال کرده و محتویات غذا را فاش کند.
این گجت ” TellSpec ” نامگذاری شده که به معنای “جزئیات را بگو” است، زیرا این دستگاه یافته های خود را با استفاده از الگوریتم طراحی شده تحلیل کرده و گزارش را به تلفن هوشمند یا تبلت کاربر خود ارسال کرده و وی را از وجود مواد آلرژی زا، مواد شیمیایی، مواد معدنی، کالریها و ترکیبات غذا مطلع میکند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.