شاید شما هم فقط زمانی که برای خرید محصولات اپل به فروشگاه ها و مراکز خرید این محصول رفته اید با عبارت پارت نامبر آشنا شده اید ولی اطلاعاتی در مورد این عبارت ندارید.

اما به راستی پارت نامبر چیست؟!

چه تفاوتی در بین پارت نامبرهای مختلف است؟!

آیا پارت نامبر آمریکا بهتر از سایر پارت نامبرهاست؟!

جواب خیلی سادست: خیر!!

و اما فلسفه پارت نامبر:

شرکت اپل در اکثر نقاط دنیا دارای نمایندگی است و محصولات خود را از این طریق عرضه کرده و به مشتریان ارا‍ئه می دهد! از طرفی این موضوع برای اپل بسیار حائض اهمیت است که اپل در کجا طرفداران بیشتری دارد و یا بیشترین محصولات تولیدی اپل به کجای دنیا ارسال می شود؟! یکی از دلایل وجود پارت نامبر همین است !

کیفیت پارت نامبرها هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ چرا که تمام محصولات اپل در چین و تحت لیسانس اپل تولید می شود؛ و همه دارای کیفیت یکسان هستند! نکته دیگری که وجود دارد در دفترچه راهنمای درون بسته بندی محصول است که با توجه به پارت نامبر؛ زبان استفاده شده در آن متفاوت است!

اما در این بین یک استثنا هم وجود دارد آن هم پارت نامبر امارات است! در امارات به دلیل سیاست های داخلی این کشور قابلیت فیس تایم (ویژگی نرم افزاری که از سوی اپل به منظور برقراری ارتباط صوتی و تصویری در بستر اینترنت برای کاربران اپل فراهم شده است) غیر فعال است و در گوشی های پارت نامبر امارات وجود ندارد!

نکته :

1- گارانتی محصولات اپل: شما هر دستگاه اپلی که خریداری کنید دارای یک سال گارانتی جهانی اپل میباشد و به این معنی است که پارت نامبر برای دریافت خدمات اهمیت ندارد و شما با هر پارت نامبری میتوانید در هر کجای دنیا از خدمات اپل استفاده کنید.

2- در محصولاتی مثل مک بوک و آی مک که دارای کیبورد هستند حروف نوشته شده بر روی آنها بر اساس پارت نامبر متفاوت بوده و ممکن است به زبان انگلیسی یا زبان های دیگر باشد.

همانطور که در این مقاله اشاره شد هیچ تفاوتی در کیفیت پارت نامبرها نیست و تفاوت ها صرفا ظاهری هستند؛ اما متاسفانه به دلیل وجود این باور غلط در بین مردم که عموما توسط فروشنده ها به مردم خورانده شده خیلی ها هنگام خرید فقط به دنبال پارت نامبر آمریکا بوده که همین مسئله باعث ایجاد اختلاف قیمت بین پارت نامبر آمریکا با سایر پارت ها شده است؛ از طرفی همین موضوع باعث شده تا وارد کننده های عمده محصولات اپل از این باور غلط سواستفاده کرده و پارت نامبر آمریکا را با قیمتی بالاتر از قیمت واقعی در بازار عرضه کنند!

تفاوت پارت نامبر ها بصورت کلی:

1 – تفاوت در شارژر محصولات

2 – تفاوت در بسته بندی

3 – تفاوت در زبان دفترچه راهنمای محصول

4 – تفاوت در حروف به کار برده شده در محصولات دارای کیبورد

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.