آیفون 14، تاریخ عرضه، قیمت، مشخصات و ویژگی ها

درست خواندید؛ آیفون 14 و این در حالی است که مدت زمان زیادی از معرفی آیفون 13 و سری موبایل های آن نگذشته است. البته خیالتان راحت، تا سال آینده این گوشی وارد بازار جهانی نخواهد شد؛ درباره آن هم برایتان صحبت خواهیم کرد.

اما در این مطلب از مجله دلتوس قصد داریم تا تمامی حدس و گمان ها درباره ی مدل معرفی نشده و البته بعدی آیفون یعنی سری گوشی های آیفون 14 و زمان احتمالی عرضه آن را برایتان بگوییم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

آیفون 14

آیفون 14، گوشی متفاوت تر از سری های قبل آیفون؟

همه چیز از زمانی شروع شد که گوشی های آیفون 13 به صورت رسمی در تمامی بازارهای جهان عرضه شدند؛ از بازار لوازم دیجیتال آمریکا گرفته تا بازار موبایل ایران، می توانید به راحتی گوشی های iPhone 13 را پیدا کنید.

اما میل و کشش آدمی به سمت بهتر از بهتر هیچ وقت قابل کنترل نبوده؛ این را می توان به خوبی از اشتیاق کاربران برای iPhone 14 شرکت اپل به خوبی متوجه شد.

اما با توجه به حدس و گمان های مختلف، گویا قرار است تا این گوشی نسبت به مدل های قبلی خود تفاوت های اساسی تری داشته باشد؛ در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

تغییرات اساسی بر روی Face ID

بخشی از پیش بینی کارشناسان و استریمرهای حوزه ی دیجیتال درباره آیفون 14 در این زمینه است که حدس می زنند که شرکت اپل این بار قصد دارد ته تمرکزش را از روی بخش Face ID برداشته و در عوض، حسگر اثر انگشت گوشی های خود را قوی تر کند.

هر چند که حسگرها گویا قرار نیست در داخل صفحه نمایشگر قرار بگیرند و در عوض در بخش های کنار دستگاه قرار خواهند گرفت.

دوربین آیفون 14

این طور پیش بینی می شود که دوربین های آیفون 14 دیگر از سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی عبور خواهند کرد و با یک چندین برابری، از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

تصور کنید؛ آن قدر کیفیت تصاویر ثبت شده با این دوربین بالا خواهد رفت که فرق آن ها با تصاویر دنیای واقعی به سختی قابل تشخیص خواهد بود.

نمایشگر آیفون 14

یکی از بخش هایی که تا به الان درباره آن گمانه زنی های کمی شده، نمایشگر سری چهاردهم آیفون است اما با این حال اینطور گفته می شود که احتمالا، تمامی گوشی های سری 14 آیفون مجهز به نمایشگر 120 هرتز با تکنولوژی LTPO OLED خواهند بود.

آیفون 14

ظاهر آیفون 14

یکی از کارشناسان معروف نشریه بلومبرگ به نام مارک گورمن، نظرات جالبی درباره آیفون 14 و ظاهر آن دارد، در ادامه از او نقل قول خواهیم کرد:

اپل در حال طراحی یک نسخه ی انقلابی است اما از فرضیه هایی که ما درباره مدل جدید او داریم قطعا ضعیف تر است.

احتمال دارد که این شرکت گوشی آیفون چهارده را با عنوان آیفون 14 مکس معرفی کند؛ کسی چه می داند؟

تمامی حرف های ما در حد حدس و گمان است.

به هر حال این شرکت یک سال تمام وقت دارد تا مدل جدید خود را معرفی کند و در این مدت زمان، هر چیزی قابل اجرا است.

با این حال احتمالا شرکت اپل در حال برنامه ‌ریزی برای تغییری در نسل آینده گوشی های خود است و قصد دارد تا مدل های مختلفی را برای گوشی های جدیدش آزمایش کند.

آیا آیفون SE در سری گوشی های آیفون 14 جایی دارد؟

احتمالا تا سال آینده از طرف شرکت اپل شاهد یک مدل جدید از سری اقتصادی آیفون SE هستیم که در ماه های اول سال آینده میلادی یعنی سال 2022 معرفی خواهد شد.

این دستگاه ممکن است تا با ظاهر قدیمی و LCD همراه باشد اما به هر حال مشخص است که از شبکه 5G پشتیبانی می کند.

با این حال این انتظار وجود دارد که شرکت اپل، اقدام به حذف مدل مینی و البته سری اقتصادی گوشی‌ های آیفون کند.

آیفون 14 کی عرضه می شود؟

به رسم شرکت اپل، بسیار محتمل است که گوشی های سری 14 آیفون تا اواخر شهریور سال آینده (1401) عرضه شوند.

شاید این حقیقت که آیفون 14 در نیمه دوم سال 2022 عرضه خواهد شد؛ نسبت به دیگر اطلاعات منتشر شده از iPhone 14 مستدل تر باشد.

آیا پیش بینی ها درباره آیفون 14 حقیقت دارد؟

پیش بینی ها درباره آیفون 14 درست باشند یا نه، مهم ترین چیزی که وجود دارد این است که قطعا اپل در حال طراحی مجدد برای گوشی های خود تا سال آینده است و این حداقل نشانگر این است که سری 14 آیفون از لحاظ ظاهری، تغییرات بسیاری خواهد کرد.

سخن آخر …

هر چه زمان می گذرد، حدس و گمان ها درباره گوشی های جدید اپل شکل معتبرتری به خود می گیرند اما با این حال بهترین کار صبر برای معرفی آیفون 14 و بررسی اطلاعات رسمی این گوشی است.

همچنین ما در دلتوس به محض انتشار اخبار رسمی درباره این گوشی حتما اخبار آن را با شما در وبلاگ و شبکه های اجتماعی خود به اشتراک خواهیم گذاشت.

نظر شما درباره ی آیفون جدید چیست؟ با ما و دیگر خوانندگان دلتوس به اشتراک بگذارید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.