ممکن است در شرایط خاص کاربران آیفون 10 مجبور به غیر فعال کردن فیس آی دی گوشی خود شوند. در این مقاله سعی شده است تا از قابلیت ها، چگونگی استفاده و ویژگی های فیس آی دی  Face ID مطالب مفید و قابل استفاده ای برای شما جمع آوری شود.

گوشی جدید اپل ( آیفون 10 ) با طراحی جذاب توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. با جایگزینی کلید هوم و تاچ آی دی Face ID توسط  مجموعه سنسورها و حسگرهایی در قسمت بالایی گوشی در کنار دوربین true depth ویژگی منحصر به فرد و خارق العاده ” فیس آی دی ” را برای محصول جدید خود به ارمغان آورده است.

فیس آی دی Face ID شبیه به face unlock در گوشی های اندرویدی و اسکنر عنبیه‌ موجود در گلکسی اس ۸ و نوت ۸  است. تفاوت فیس آی دی Face ID در استفاده از تابش نقاط نامرئی و نور مادون‌ قرمز روی چهره‌ کاربر و اسکن آنها با یک دوربین مادون قرمز است که نقشه‌ دقیق از چهره‌ کاربر نتیجه پردازش فوق العاده سریع داده های بدست آمده از این حسگرهاست.

دانستنی های سیستم تشخیص چهره‌ آیفون 10 موسوم به فیس آی‌دی Face ID :

  • چگونه فیس آی‌دی Face ID کار می‌کند

فیس آی‌دی Face ID از یک سیستم دوربین جدید با تشخیص عمق واقعی و تعداد زیادی تکنولوژی در‌ قطعه‌ی بسیار کوچک که در بالای نمایشگر گوشی آيفون X تعبیه شده است وجود دارد. این سیستم شامل یک دوربین جلویی معمولی، یک دوربین مادون قرمز، یک دات پروژکتور، یک چراغ مخصوص، یک سنسور فاصله‌سنج و یک حسگر سنجش نور محیط می‌باشد.

با نگاه کردن کاربر به صفحه گوشی خود،چراغ مخصوص، فرآیند انجام تشخیص چهره را انجام می دهد.

دوربین قرمز، یک تصویر مادون قرمز از چهره‌ کاربر ثبت و دات پروژکتور با استفاده از ۳۰ هزار نقطه‌ مادون قرمز یک الگوی نقطه‌ای ایجاد می‌کند. بعد این داده‌ها به چیپ‌ست جدید A11 Bionic اپل ارسال خواهد شد. این شبکه‌ ای با بیش از یک میلیارد تصویر آموزش داده شده تا امکان مقایسه‌ مدل ریاضی صورت کاربر فراهم میکند.

کل فرآیند تشخیص چهره‌ با سرعت بسیار بالایی انجام می شود که افراد متوجه آن نخواهند شد. این سیستم در تاریکی نیز کار می‌‌کند.

  • داشتن امنیت بالاتر نسبت به تاچ آی‌دی:

طبق ادعای اپل مبنی بر اینکه فیس آی دی Face ID از تاچ آی دی قابل اطمینان تر است و طی چند سال اخیر مشخص شده است که تاچ آی‌دی کاملا غیر قابل نفوذ نیست و اپل اعلام کرده که تکنولوژی تشخیص چهره یک به‌ روزرسانی بزرگ است . احتمال اینکه شخص دیگری بتواند به‌ جای شما با فیس آی‌دی Face ID قفل آیفونتان را باز کند، یک در یک میلیون است و این درحالیست که این احتمال خطا برای تاچ‌ آی‌دی یک در پنجاه هزار است.

اپل همچنین ادعا کرده است که شما نمی‌توانید سیستم تشخیص چهره‌ی آیفون 10 را با یک تصویر یا یک ماسک فریب دهید. این کمپانی برای اطمینان از فریب نخوردن فیس آی‌دی Face ID، نرم‌افزار جدید خود را با برخی از ماسک‌های طبیعی آموزش داده است.

امنیت فیس آی دی Face ID تا حدی است که اپل از این ویژگی به عنوان روشی برای احراز هویت در سیستم پرداخت خود (apple pay) استفاده کرده است.

  • واقعیت افزوده و فیس آی دی Face ID :

اپل از شکلک‌های اموجی متحرک در آیفون 10 به نام Animoji  رونمایی کرد. کاربران می‌توانند با استفاده از آن با ۱۲ شکلک مختلف، یک پیام تصویری ایجاد کنند. این قابلیت به لطف وجود سیستم فیس آی دی Face ID عملکرد جالبی دارد که با توجه به حرکات چهره‌ کاربر،شکلک‌ها متحرک خواهند شد.

  • غیر فعال کردن فیس آی دی Face ID در آیفون 10 :

اپل در مورد فیس آی‌دی Face ID راه حلی ارائه کرده است که کافی است کلیدهای دو طرف آیفون ۱۰ را برای چند ثانیه فشار دهید تا فیس آی‌دی Face ID غیرفعال و صفحه‌ سرویس‌های اضطراری نمایان شود. پس از آن برای باز کردن قفل گوشی به کلمه‌ عبور یا شماره‌ امنیتی نیاز خواهید داشت.

  • مورادی که  فیس آی‌دی Face ID غیر فعال خواهد شد:
    • راه‌اندازی مجدد (Reboot) کردن گوشی
    • باز نکردن قفل گوشی با فیس آی‌دی Face ID طی ۴۸ ساعت
    • پنج بار تلاش ناموفق جهت باز کردن قفل گوشی با فیس آی‌دی Face ID
    • درصورتی‌که در مدت شش روز و نیم، حتی یک‌ بار قفل گوشی را با کلمه‌ عبور باز نکرده‌اید و در چهار ساعت گذشته از فیس ‌آی‌دی Face ID استفاده نکرده‌اید

احتمالا مانند تاچ آی‌دی،کاربران می توانند مشخص کنند که برای چه مواردی از فیس آی دی Face ID استفاده کنند. برای مثال استفاده:

  • روش احراز هویت در مواردی نظیر باز کردن قفل گوشی،
  • انجام پرداخت‌های الکترونیکی،
  • خرید اپلیکیشن از استور
  • خرید موزیک از آیتونز

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.