این روزها مشکل اصلی کارباران موبایل، تمام شدن شارژ گوشی است. بخشی از مشکل زود تمام شدن شارژ، کوچک بودن باتری گوشی‌ های موبایل و بنابراین کمتر بودن ظرفیت آنهاست. اما اصلی ترین دلیل، استفاده ما از موبایل است: چک کردن ایمیل‌ها، فرستادن پیام کوتاه، استفاده از شبکه‌ های اجتماعی، گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و ویدئو، بازی کردن در راه رسیدن خانه در مترو و اتوبوس و استفاده از اپلیکیشن های گوناگون برای کارهای مختلف روزانه، تنها گوشه‌ ای از موارد استفاده ما از موبایل تا لحظاتی پیش از خوابیدن است.

بنابراین بسیاری از ما  مایل هستیم تا در طول شب موبایل خود را شارژ کنیم تا صبح پس از بیدار شدن موبایلی با شارژ ۱۰۰ درصد داشته باشیم.

نکته:

باتری موبایل های جدید از نسل باتری های لیتیوم-یون هستند، باتری‌ هایی که تقریباً دو برابر انرژی قابل دسترس باتری‌ های نیکل-کادمیم را تولید می‌کنند. خاصیت اصلی باتری‌ های لیتیوم-یون، شارژ پذیری سریع آنهاست. به همین دلیل است که شما می‌توانید گوشی آیفون یا اندروید خود را در مدت زمان کوتاهی تا ۸۰ درصد شارژ کنید.

  • چیزی به نام شارژ بیش اندازه موبایل وجود ندارد.

موبایل های جدید به محض رسیدن میزان شارژ باتری به ۱۰۰ %  بصورت خودکار و توسط تراشه محافظتی جریان شارژ را قطع می‌کنند. با وجود اینکه موبایل شما با رسیدن به شارژ کامل، عمل شارژ باتری را متوقف می‌کند؛ اما در طول شب دوباره این جریان متصل می‌شود؛ زیرا موبایل بطور طبیعی مقداری از شارژ را مصرف می‌کنند و به محض پائین آمدن شارژ باتری از میزان ۱۰۰ %، مجدداً جریان برق متصل می‌شود. این قطع و وصل شدن جریان شارژ، بدلیل بالا بردن حرارت باتری به آن صدمه می‌زند.

  • راهکارهایی برای جلوگیری از صدمه خوردن به باتری موبایل:
  1. در طول شب گوشی را به برق متصل نگاه ندارید. با شارژ شبانه موبایل ها،  قطع و وصل شدن چندباره جریان برق با ولتاژ بالا، ظرفیت باتری این موبایل هاکاهش می‌یابد و در مدت زمان کوتاهی به خراب شدن باتری می‌انجامد.
  2. منتظر نمانید تا شارژ باتری به صفر برسد. تخلیه کامل شارژ، باتری را زودتر خراب می‌کند.
  3. موبایل خود را خنک نگاه دارید، به هنگام شارژ بهتر است آن را از قاب در آورید. زیرا حرارت بالا از دست رفتن ظرفیت باتری را تسریع می‌کند.
‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.