1. در ابتدا قبل از وصل كردن فيش خروجي آداپتور به لپ تاپ، كابل برق آداپتور را به پريز برق زده تا چند ثانيه ولتاژ تثبيت شود، آنگاه كابل خروجي آداپتور را به جك ورودي لپ تاپ وصل نمائيد.
  2. زماني كه همزمان از آداپتور و باطري بر روي دستگاه استفاده مينمائيد سعي کنید كه زماني كه باطري دستگاه فول شارژ ميشود، آداپتور را از دستگاه جدا نمائيم و از شارژ باطري استفاده کنید.
  3. اگر مدت زمان زيادي از باطري استفاده نميشود سعي شود با 30% يا 50% شارژر باطري از دستگاه جدا نموده و در جايي خشك و در دماي معمولي اتاق نگهداري شود.
  4. از تا زدن كابل خروجي آداپتور يا كشيده شدن آن خودداري نمائيد.
  5. از استفاده لپ تاپ بر روي موكت يا فرش جدا خودداري شود زيرا به مرور زمان باعث ميشود كه كرك موكت يا فرش به داخل دستگاه كشيده شود (دور پره هاي فن CPU  و بين شيارهاي راديات هيت سينگ پرز گرفته و باعث مختل شدن كارايي نرمال دستگاه شده؛ همچنين موجب تخليه نشدن دماي CPU ميشود)
  6. استفاده Cool Fan در زير دستگاه باعث تخليه بهتر دماي CPU مي‌شود که باعث سرعت بيشتر پردازشگر و افزايش عمر مفيد دستگاه میگردد.
  7. زمین خوردن شارژر باعث از کار افتادن آن میگردد.
  8. یکی از مهمترین عاملهای بروز مشکلات سخت افزاری از یک گرد وغبار ساده شروع میشود، شاید در ابتدا خاکی که روی قطعات نشسته است زیاد مهم به نظرتان نیاید اما به مرور میتواند از سرعت چرخش فن بکاهد.

    که این کاهش سرعت، افزایش دمای قطعات را در پی خواهد داشت که درصورت استمرار مطمئناً با یک مشکل سخت افزاری مثل از بین رفتن cpu یا کارت گرافیک روبرو خواهید شد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.