توصیه وزارت ارتباطات به خریداران آیفون

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه مرحله عملیاتی طرح رجیستری موبایل از روز سه شنبه هفته جاری آغاز می شود به خریداران گوشی آیفون توصیه کرد که هنگام خرید، از داشتن کد فعالسازی اطمینان حاصل کنند.

حسین فلاح جوشقانی اظهار داشت: هر گوشی و یا تبلت سیم کارت خور که تا ساعت ۱۲ شب دوشنبه ۱۳ آذرماه در شبکه فعال شده باشد به عنوان گوشی مجاز شناخته می شود اما پس از این تاریخ هر مدل گوشی و تبلت از برند «اپل» که به صورت قانونی وارد کشور نشده و در سامانه های گمرگی و وزارت صنعت ثبت نشده باشد، در شبکه مخابراتی کشور، سرویس نخواهد گرفت.

وی گفت: وزارت صنعت موظف شده که فرآیند را به گونه ای پیش ببرد که از مبدایی که گوشی وارد کشور می شود، چیزی تحت عنوان کد فعالسازی یا هولوگرام، روی جعبه آن نصب شود تا خریدار با داشتن کد فعال سازی، اطمینان داشته باشد که گوشی، قانونی است.

فرآیند ثبت گوشی های اپل در شبکه مخابراتی کشور

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد فرآیندهای ثبت کدفعالسازی در شبکه مخابراتی کشور توضیح داد و گفت: یک فرآیند این است که در زمان خرید گوشی، کاربر با واردکردن سیم کارت درون آن، کد فعالسازی را به همراه شماره سیم کارت به سامانه ای (کددستوری) که به زودی اعلام می شود، ارسال کند تا گوشی در شبکه به ثبت رسیده و سرویس بگیرد.

وی ادامه داد: این اقدام درصورتی با موفقیت اجرا می شود که گوشی قبلا توسط واردکننده، در سامانه های گمرکی ثبت شده باشد. دراین صورت دو کد با هم تطبیق داده می شود و در شبکه سرویس می گیرد.

فلاح جوشقانی افزود: فرآیند دیگر این است که گوشی، خریداری می شود اما خریدار قصد باز کردن و استفاده از گوشی را ندارد. این مشترک می تواند با دریافت کدفعالسازی از فروشنده، هر زمان که سیم کارت را درون گوشی انداخت با اعلام کد فعالسازی به شماره دستوری اعلام شده، آن را در شبکه فعال کند.

معاون وزیر ارتباطات گفت: حتی در صورتی که کاربر بدون توجه به این موارد، سیم کارت را درون گوشی انداخت و آن را روشن کرد، پیامی مبنی براینکه گوشی شما به ثبت نرسیده برای وی ارسال می شود و در این صورت کاربر، یک ماه زمان خواهد داشت تا گوشی را در شبکه به ثبت برساند؛ در غیراینصورت و به دلیل عدم ثبت، گوشی داخل شبکه سرویس نخواهد گرفت، قاچاق تشخیص داده می شود و استفاده از آن غیرممکن است.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.