تبلت بخریم یا نوت بوک؟

نوت ‌بوکها و تبلتها در کل شباهتهایی با هم دارند و در عین حال چندین تفاوت در آنها باعث ميشود افراد بین انتخاب یکی از این دو تردید داشته باشند. مانند خرید هر وسیله دیگری قبل از انتخاب باید نیاز خود را از کالایی که قصد خرید آن را دارید مشخص کنید. همچنین باید مشخص کنید که تا چه مبلغی قصد دارید بابت خرید هزینه کنید.

تبلت براي جست وجو در اينترنت، انجام بازيهاي کامپيوتري، استفاده سريع و آسان فايلهاي صوتي و تصويري و کارهايي از اين قبيل مناسب است؛ چرا که تبلت کالايي است که به راحتي و سرعت بالا وارد اينترنت مي شود. در حالي که نوت بوک زمان بيشتري را صرف روشن و بوت شدن و اتصال به اينترنت مي طلبد. در مقابل نوت بوکها از سيستم عامل ويندوز پشتيباني کرده و تمام امکانات ويندوز را دارند؛ اما تبلتها معمولاً تحت سيستم عامل آندرويد يا مک هستند. اگر هم نمونه هاي ويندوزي تبلت مورد استفاده قرار گيرد که قابليت نصب اکثر برنامه هاي ويندوز را داشته باشند استفاده اي به راحتي نوت بوک از سيتم عامل ويندوز نخواهند داشت.

همچنين تبلتها قابليت نصب نرم افزارهاي کاربردي فراواني را دارند و هر روز به تعداد اپليکيشنهايي که براي تبلتها نوشته ميشوند افزوده ميشود.

تبلتها برای مصرف‌ کنندگان ساخته شده است. یک کاربر تبلت ميتواند با تبلت خود کتاب بخواند، ایمیل خود را چک کند و ایمیل بفرستد، در اینترنت به گشت و گذار بپردازد، فیلم تماشا کند، فایلهای آفیس را باز و گیم بازی کند.
در سوی دیگر، نوت بوک برای تولید کنندگان و حتی استفاده‌ کنندگان ساخته شده است. ویندوز استاندارد با نرم ‌افزارهای بسیار گسترده که ميتوان به تولید و ویرایش فایل پرداخت.

برخی از کارشناسان مقایسه این دو دستگاه با یکدیگر را منطقی نمیدانند. تبلتها اکثراً برای مدیران، سخنرانان، بازاریابهاي محصولات، گیمرها و… مناسب است، در حالی‌که یک نوت بوک به مراتب برای یک برنامه ‌نویس مناسبتر از یک تبلت است.

 برتریهاي تبلت نسبت به نوت بوک:

طول عمر بالای باتری تبلت یک ویژگی مطلوب برای کاربران این کالا به حساب مي آید چرا که یک تبلت به طور تقریبی حدود هشت ساعت شارژ نگه ميدارد. نمونه ‌هایی از تبلت نیز وجود دارند که به کیبورد متصل میشوند و عمر باتری آنها حدود 16 ساعت است. حتی برخی از نمونه‌ هاي تبلت یک روز کامل شارژ نگه ميدارند.

یکی از تفاوتهای مهم تبلت و نوت‌ بوک تفاوت در سیستم ‌عامل تبلت و نوت بوک است. نوت بوکها از سیستم‌عامل ویندوز پشتیبانی ميکنند. در حالی ‌که تبلتها اکثراً از سیستم عامل Android یا iOS  بهره ميبرند.

تبلتها قابلیت نصب نرم‌افزارهای کاربردی فراوانی را دارند و مجهز به فروشگاهی هستند که میتوانید برنامه‌ های جانبی زیادی را از آن خریداری کرده و سطح کاربری دستگاه‌ را ارتقا دهید.

تجهیز تبلتها به صفحه لمسی از مزایای دیگر این کالا به حساب مي‌ آید. حذف کیبورد، نوع باتري، سیستم خنک‌ سازی و نبودن حافظه‌ فیزیکی برای ذخیره‌سازی باعث شده‌ است تبلتها بسیار راحتتر، قابل حملتر، سبکتر و آسانتر برای خواندن کتاب یا انجام برخی از کارهای روزمره شوند.

برتریهاي نوت بوک نسبت به تبلت:

نوت بوکها در مقایسه با تبلتها از قابلیتهاي سخت ‌افزاری بهتری برخور دارند. تبلتها معمولاً کیبورد ندارند و این مورد برای خیلیها جالب نیست.

برخی معتقدند انجام دادن کارهایی که با تبلتها ‌سخت است در نوت‌ بوکها آسان است، اجرای بازیها به سبک سنتی با کیبورد، کلیدهای فیزیکی که باعث تایپ بهتر و سریعتر میشوند، کار کردن با برنامه‌ هاي کاربردی مختلف طراحی شده برای کامپیوتر‌هاي رومیزی و نوت‌ بوکها، برتریهای یک نوت‌ بوک نسبت به تبلت است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.