فرآیند دلتوس

 

در روند تعمیرات خسارت آب خوردگی دلتوس دو مرحله وجود دارد. برای اولین بار دستگاه را باز کرده و میزان آسیب را بررسی خواهیم کرد. از آنجا که آیفون یک گوشی بسیار حساس است ما گوشی شما را در معرض خطر قرار نمیدهیم و از قابلیت های کامل خود استفاده می نماییم تا زمانی که متوجه میزان خسارت موجود شویم تا بتوانیم روش درست و صحیح رفع مشکل را تشخیص و روش رفع آن را اجرا نماییم. پس از بررسی دقیق تر می توانیم به شما بگوییم که میزان خسارت چقدر بوده و یا چقدر زمان نیاز است تا آیفون شما تعمیر شود و یا چقدر هزینه لازم است تا تعمیر آیفون شما انجام پذیرد.

گام بعدی این است که تمامی بخش های گوشی و علی الخصوص قطعاتی مانند مادربرد و یا چیپ ها و یا آی سی های بسیار حساس آیفون شما را تمیز و گندزدایی نماییم. این فرایند در حذف باقی مانده و خوردگی، حتی در سطح میکروسکوپیک به روشی بسیار عالی انجام می پذیرد.

اگر آسیب دیدگی با آب خوردگی بسیار بود، در نهایت با هماهنگی شما می توانیم قطعات اورجینال آیفون را برایتان جایگزین نماییم. در این شرایط برخی از قطعات به محض تماس با آب، ممکن است دچار تخریب شوند و به اصطلاح عامیانه بسوزند. سوختن این قطعات می تواند در شرایط خاصی به کل قسمت های گوشی آسیب وارد نماید که واحد تعمیرات دلتوس به سرعت این قطعات را تعویض می نماید.

در انتها هنگامی که آیفون به طور کامل تعمیر می شود، آن را به شما باز می گردانیم و تمام قطعاتی را که ما جایگزین نموده ایم و یا تعمیر کرده ایم را تحت گارانتی 90 روزه قرار می دهیم تا خیالتان از بابت تعمیرات حرفه ای دلتوس راحت باشد. اگر در ادامه مسائلی مربوط به آب خوردگی در آیفون شما دوباره ظاهر شود، دلتوس تمامی مسئولیت را می پذیرد.

آب خوردگی آیفون – چه کاری باید انجام دهم؟

آیا آیفون شما را در آب فرو رفته؟ یا چای داغ و یا نسکافه بر روی آیفون شما ریخته؟

نترسید این موضوعات شایع تر از آنچه که شما فکر می کنید است و حداقل برای یک بار در طول زندگی هر کسی که تلفن همراه دارداین اتفاق می افتد. مهمترین کار این است که خونسرد و سریع بر اساس دستورعمل دلتوس عمل کنید. اینکه گوشی شما توسط آب خوردگی دچار آسیب شود به همان اندازه که صفحه گوشی آیفون شما ممکن است شکسته شود، احتمال آن وجود دارد. اگر برای گوشی خود گلس محافظ و یا قاب محافظ می خرید تا از آن در برابر ضربات محافظت کنید باید به یاد داشته باشید که اجرای دستور عمل آب خوردگی پس از تماس آیفون شما با آب امری به مراتب حیاتی می باشد زیرا هیچ قاب و گلس محافظی نیست که بتواند در برابر زنگ خوردگی و پوسیدگی درونی از گوشی آیفون شما محافظت نماید. بهتر است نگران نباشید، اقداماتی وجود دارد که می توانید آنها را انجام دهید تا صدمات آب خوردگی کمتر شود.

پیشگیری از آسیب آب خوردگی آیفون

شایع ترین سناریوهای آب خوردگی و تماس مایعات با آیفون

در دلتوس ما به داستان های بسیاری از آیفون های آسیب دیده شنیده ایم. قصه هایی از افتادن گوشی ها در آب  یا صفحه نمایش های شکسته و یا هر سناریو یا حادثه ای که منجر به آسیب آب خوردگی و یا تماس با مایع باشد. مثال های سرگرم کننده و حتی خنده داری را که از کودکی آیفون مادرش را در غروب خورشید در استخر می گذارند و یا یک غوطه ور شدن غم انگیز آیفون جوی آب هنگام عبور از پیاده رو و یا … با این حال، بسیاری از احتمالات دیگر وجود دارد که آیفون ما در تماس با مایعات دچار آسیب آب خوردگی شود.

از بین رفتن آیفون شما در سرویس بهداشتی

در سرویس بهداشتی استفاده از تلفن همراه را کاهش دهید

این ممکن است بسیار خنده دار باشد اما رایج تر از آن است که فکر می کنید. اکثر کاربران گوشی تمایل دارند که گوشی خود را در جیب عقب قرار دهند و در هنگام تردد در سرویس بهداشتی، امکان بسیار بالایی دارد که آیفون شما دچار حادثه شود و با مایعات تماس پیدا نماید. پیشنهاد می شود حتما قبل از استفاده از سرویس بهداشتی گوشی خود را در جای مناسبی قرار دهید.

آیفون خود را به حمام نبرید…؟

آب خوردگی آیفون در حمام

حق با شماست. شما می توانید از شنیدن این که این موضوع بسیار رایج است تعجب کنید که تعداد زیادی از کاربران تلفن های همراه آیفون های خود را به حمام برای خواندن وبلاگ یا کتاب مورد علاقه شان می برند…! این ایده برای شما جالب و دلپذیر است اما برای آیفون شما اصلا، زیرا آب خوردگی بیشتر از آنچه که فکر کنید به آیفون شما نزدیک است. همچنین بارها اتفاق افتاده است که کودک شما به عنوان یک اسباب بازی آیفون را در داخل حمام برده و از آن به عنوان قایق و یا کشی دریایی در داخل وان استفاده می کند…! بهتر است ایده گوشی در حمام را از برنامه شستشوی روزانه و نظافت روزانه خود حذف نمایید و به کودک خود نیز بگویید که آیفون یک وسیله دریایی نیست

پاشیدن آب و یا مایعات بر روی آیفون

آب خوردگی – ریختن آب بر روی آیفون شما

در دلتوس ما برآورد کرده ایم که نزدیک به 50٪ آیفون هایی که دچار آسیب آب خوردگی و مایعات ناشی از غوطه وری می باشد در موارد زیر بوده است. افتادن ناخواسته آیفون در جوی آب کنار پیاده رو هنگام حرکت در خیابان و یا ریخت پارچ آب و یا لیوان آب، چای، قوه و نسکافه در کنار سفره و یا روی میز کار در طول روز و یا هنگام خوردن وعده های غذایی روزانه و یا افتادن گوشی در استخر و یا آب خوردگی گوشی در سرویس های بهداشتی و یا حمام. تمام این موارد به راحتی قابل تشخیص می باشد زیرا که پس از باز کردن آیفون شما به راحتی بقایای موارد و مایعاتی که آب خوردگی را ایجاد نموده انده به راحتی قابل مشاهده است و به این صورت اسرار فاش می شوند.

اگر صفحه نمایش آیفون ما شکسته باشد، احتمال آب خوردگی دارد؟

شکسته بودن صفحه نمایش گوشی شاید دلیل اصلی آب خوردگی گوشی نباشد اما به طور کلی می تواند امر آبخوردگی را سریعتی و راحت تر نماید. در هنگامی که صفحه نمایش گوشی شما دچار ترک باشد این بدین معناست که گوشی شما دچار ضربه شدید شده است و به طور کلی در قوانین آب خوردگی ضرباتی که باعث شکسته شدن صفحه نمایش شود و یا ضرباتی که باعث دفرمه شدن شکل آیفون شما شوند، قطعاً باعث آبخوردگی حتی می شود زیرا هر ضربه ای که به آیفون وارد شرود فیکسچرهای زیر ال سی دی و صفحه نمایش گوشی را جابه جا نموده و دیگه به اصطلاح آب بندی خود را از دست می دهد.

حتی اگر ضربه محکمی به گوشی شما وارد نشود و صحفه نمایش آیفون شما دچار شکستگی و یا ترک شود، هنگامی که با مایعات تماس میگرید، آب از طریق درز شکستگی و یا ترک موجود در صفحه نمایش، به سمت اطراف لبه های ال سی دی حرکت می کند و از درزهای اطراف گوشی وارد گوشی شده و با مادربرد و چیپ های داخلی تماس برقرار می نماید.

از این رو در هنگام ترک داشتن صفحه نمایش گوشی و یا شکستن ال سی دی آیفون شما، حتما می بایست برای تعویض صفحه نمایش گوشی خود اقدام کنید زیرا موضوع آب خوردگی در آیفون هایی که دارای صفحه نمایش شکسته هستند بسیار بیشتر می باشد.

از بین بردن آیفون در حمام در حالی دوش گرفتن

داستان مرد آواز خوان زیر دوش و آیفون آب خورده

زمان لذت بخش استحمام همه ما دوست داریم آهنگ های مورد علاقه خود را در حمام پخش کنید و با آن بخوانیم، اما این می تواند برای آیفون های ما خطرناک باشد. بخاری که از دوش حمام بلند می شود با فضای دمایی پایین تر داخلی گوشی آیفون شما دچار تداخل دمایی می شود و این تداخل دمایی با ایجاد رطوبت، نم و شبنم می شود و بعد از آن رطوبت به دکمه ها، جک های هدفون، پورت های باتری و لبه های صفحه نمایش آیفون شما می رسد و آب خوردگی از همین جا شروع می شود. بنابراین سعی کنید آیفون خود را از حمام نگه دارید تا قربانی آسیب رطوبت و آب خوردگی نشود. شما فقط باید مسیر مورد علاقه خود را حفظ کنید، آواز بخوانید اما بدون آیفون…!

اقدامات فوری در زمانی که آیفون شما دچار آب خوردگی، رطوبت و یا بخار گرفتگی شود

این فعالیت ها بعضی از اقدامات فوری هستند که می توانید با آیفون خود انجام دهید تا صدمات بعدی را کاهش دهید. این مراحل باید سریع انجام شود و نکته مهم اینکه در هنگام انجام این موارد به طور موازی نیز می بایست با تکنسین های فنی دلتوس نیز تماس گرفته و هماهنگی های لازم را برای ارسال گوشی خود به تعمیرگاه انجام دهید. نکته کلیدی این است که آیفون خود را به یک واحد تعمیرات دلتوس برسانید که به سرعت با آسیب آب خوردگی آیفون مقابله کند. تکنسین های تعمیرات دلتوس قادر به باز کردن آیفون برای خشک کردن هر عنصر مایع خارجی داخل آیفون خواهند بود.

آیفون خیس شده را به هیچ وجه روشن نکنید و این مهم ترین نکته است. هر گونه تلاش برای روشن کردن آیفون و یا باز کردن آن و نیز تلاش برای به شارژ زدن و شارژ کردن آن امری به شدت اشتباه است. اتصال حتی یک لحظه ای مدارات برقی داخلی ماردبورد گوشی آیفون شما می تواند بسیار خطرناک باشد.

اگر از یک قاب محافظ محافظ برای گوشی خود استفاده می کنید آن را جدا کرده و تمام سطح گوشی را با یک دستمال خشک تمیز و عاری از هر نم و رطوبت نمایید.

ژل سیلیکا یک عامل خوب برای خشک کردن است که شما اغلب می توانید در جعبه های محصولاتی که تازه خریده اید پیدا کنید.

اگر بتوانید گرانول های سیکایی را که در ایران به عنوان نمگیر معروف است، مقداری پیدا نمایید و آن را داخل جعبه ای بریزید و آیفون خود را داخل آن قرار دهید، در واقع توانسته اید که یک کار مفید برای جلوگیری از صدمات آب خوردگی بیشتر انجام دهید.

مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که بلافاصله با تکنسین تعمیر آیفون و متخصص در زمینه آسیب های آب خوردگی دلتوس تماس بگیرید. اطمینان حاصل کنید که حتما گوشی خود را روشن نکنید یا از آن استفاده نکنید. در اسرع وقت به تعمیرات دلتوس مراجعه نمایید و حتما گوشی آیفون خود را خاموش تحویل دهید. تیم تعمیرات دلتوس می تواند به شما در این امر کمک کند و آیفون های آسیب دیده با آب را تعمیر می کند.

استفاده از سیلیکا ژل

کارهایی که نباید انجام دهید اگر آیفون شما با آب تماس پیدا نمود

همانطور که گفته شد، اطمینان حاصل کنید که گوشی را روشن نکنید یا آن را شارژ نکنید. هر گونه تلاش برای تغییر در حالت آیفون قبل از اینکه کاملا خشک شود، می تواند آسیب را افزایش دهد. در هیچ شرایطی گوشی را روشن نکنید و یا تلفن را روشن نکنید. روشن کردن آیفون می تواند موجب افزایش برق در سراسر آیفون شود و موجب اتصال کوتاه گردد و به طور بالقوه آیفون شما بی فایده باشد.
هیچ وقت با سشوار، پنگه، بخاری، هیتر، و کلیه لوازم تولید باد سرد و یا باد گرم و حتی زیر نور آفتاب آیفون خود را نگذارید و با هیچ وسیله ای گوشی خود را حرارت ندهید و آن را خشک ننمایید. هر گونه اعمال شما که باعث خشک کردن مایعات داخلی گوشی شود، باعث ایجاد بلورهای رسوب در گوشی می گردد. شاید تنها کاری که باید شما انجام دهید این است که گوشی را از قاب آن جدا نموده و با یک حوله خشک آن را خشک نمایید نیز از گرانول و ژل سیلیکا یا همان نمگیر برای خارج کردن رطوبت از آیفون استفاده نمایید.

سعی نکنید تلفن خود را در یک مایکروویو خشک کنید – آیفون یک وعده غذایی نیست!

به هر چیزی که در اینترنت میخوانید اعتماد نکنید و علی الخصوص سایت هایی که معتبر نمی باشد. اسطوره های زیادی برای خشک کردن گوشی ها وجود دارد که می تواند موجب آسیب بیشتر شود و حتی تلفن را غیر قابل تعمیر نماید.

 قرار دادن آیفون خود در برنج برای خشک کردن آن یک اسطوره شهری است!

آیفون شما دستگاه پخت خمیر نشاسته نیست

آب خوردگی آیفون – قرار دادن آیفون در برنج

باور کنید یا نه، اکثر مردم به طور گسترده معتقد هستند که قرار دادن آیفون پس از آب خوردگی در برنج می تواند به خشک کردن آیفون کمک نماید. متاسفم باید به شما بگویم که تمام شالیزارهای برنج در شمال هم نمی تواند به شما کمک کند. این اسطوره به شما کمکی نمی کند و ما توصیه می کنیم که آیفون خود را برنج نگذارید و آن را خشک نکنید!

قرار دادن آیفون در برنج می تواند ذرات کوچک برنج را به شکاف های کوچک آیفون هدایت کند. برنج دارای گردو غباری است که در اطلاح علمی به آن گرد نشاسته می گویند. برنج دارای نشاسته فراوان است و گرد سفیدی که در اطراف هر دانه برنج قرار دارد در واقع نشاسته پودر شده می باشد. این نشاسته پودری در هنگامی که با گوشی آیفون شما تماس پیدا می کند به دلیل غبار بودن در تمامی قسمت های داخلی و خارجی گوشی نفوذ می کند و با آب و رطوبت موجود در آیفون ترکیب شده و تبدیل به خمیر نشاسته می شود. اگر بخواهیم بگوییم که خمیر نشاسته چیست، خمیر نشاسته همان ماده اولیه تولید نان باکت است و یا در پخت بیستکوییت ها و کیک ها نیز به کار می رود. اکثر مواد خوراکی دارای پایه نشاسته خمیری هستند که دستور تهیه خمیر نشاسته بدین ترتیب است که مقداری از پودر نشاسته را با آب مخلوط نموده و پس از مدتی خمیر نشاسته به دست می اید. این روش دقیقا همان روشی است که در گوشی آیفون شما اتفاق می افتد هنگامی که شما برای خشک کردن آیفون آب خورده ان را داخل برنج قرار می دهید.

 

همه چیز درباره آسیب آب خوردگی آیفون | تعمیرات دلتوس

 

چگونه بفهمم آیفون من آسیب دیده است؟ | تعمیرات دلتوس

 

آب خوردگی آیفون | تعمیرات آیفون دلتوس

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ریکپچا و گوگل محافظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.